افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
فرمانده پلیس راه بم در مصاحبه با طلوع خبر داد:

کاهش تصادفات فوتی و جرحی در شش ماهه نخست سال

  • کد خبر : 7501
  • 13 آذر 1399 - 16:43
کاهش تصادفات فوتی و جرحی در شش ماهه نخست سال

طلوع بم- محمد حسین خراسانی: سرهنگ دوم حسین ملاحسینی در مصاحبه با هفته‌نامه طلوع بم با اشاره به آمار عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۹ پلیس راه بم در مقایسه با شش ماهه نخست سال قبل گفت: ۱۸ درصد تصادفات فوتی، ۳۵ درصد تصادفات جرحی و ۴۶ درصد تعداد افراد مجروح در حوزه پلیس راه […]

طلوع بم- محمد حسین خراسانی: سرهنگ دوم حسین ملاحسینی در مصاحبه با هفته‌نامه طلوع بم با اشاره به آمار عملکرد شش ماهه نخست سال ۹۹ پلیس راه بم در مقایسه با شش ماهه نخست سال قبل گفت: ۱۸ درصد تصادفات فوتی، ۳۵ درصد تصادفات جرحی و ۴۶ درصد تعداد افراد مجروح در حوزه پلیس راه بم کاهش داشته و تنها در تعداد افراد فوت شده ۹ درصد افزایش داشته‌ایم که به دلیل دو سه حادثه‌‌ی واژگونی خودروهای قاچاق اتباع بیگانه است که متاسفانه تعدادی از مسافران آنها فوت کردند. وی تصریح کرد: حدود نیمی از کل حوادث حوزه پلیس راه بم-زاهدان واژگونی وسیله نقلیه است که دلیل اصلی آن خواب‌آلودگی و سپس عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه بدلیل سرعت بالا یا استفاده از گوشی تلفن همراه حین رانندگی و… است. گفتنی است بلحاظ جغرافیایی نیز نیمی از حوادث ما در مناطق روستایی و جاده‌های فرعی رخ می‌دهد.

نقاط حادثه‌خیز
در ادامه مصاحبه با این مقام انتظامی از وی توضیحاتی درخصوص نقاط حادثه‌خیز حوزه شهرستان بم خواستیم که سرهنگ ملاحسینی پاسخ داد: «تقریبا در عمده راههای شهرستان مشکل خاصی نداریم و فقط نقاطی هستد که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف یا نوسازی یا ساخته شوند. مثلا در جاده دولت‌آباد که چندی پیش تصادف مرگباری شد و متاسفانه دو خواهر را (گرچه به دلیل انحراف به چپ خودروی خودشان) از دست دادیم اما خب عرض این جاده پرتردد که در فصل برداشت خرما و مدارس هم تردد بیشتری پیدا می‌کند، کم است و همچون یک جاده روستایی دیده شده است. عرض جاده‌های روستایی طبق قانون ۵/۶ (شش‌ونیم) متر هست اما این جاده به نوعی روستایی محسوب نمی‌شود. جدا از اینکه شانه خاکی آن هم در بخشی از جاده وجود ندارد و موجب واژگونی تعدادی از خودروها شده است. در خواجه عسکر هم بالاخره مردم راه می‌خواهند و ما باید این راه را برای عبور و مرور آنها فراهم می‌کردیم تا هر روز شاهد کندن جدولها و گاردریلهای جاده برای ایجاد راه توسط مردم نباشیم. محور دارزین-دهبکری هم خطرزاست. امیدواریم هم طرح دوبانده کردن آن سرعت بیشتری بگیرد هم طرح ساخت پل دهبکری که برعهده اداره کل راه و شهرسازی است. البته راهداری هم تلاشهای خوبی برای عریض کردن قطعه کوهستانی مسیر انجام داده است.»

احداث پایگاه شماره ۱ پلیس راه بم- زاهدان
آقای ملاحسینی اظهار کرد: یکی از تدابیر پلیس راه استان، راه‌اندازی پایگاه شماره یک پلیس راه بم-زاهدان مقابل پاسگاه تهرود بود که خوشبختانه با حمایت مسئولین شهرستان و فرماندهی محترم انتظامی استان کرمان سردار ناظری؛ رئیس پلیس راه استان جناب سرهنگ علیرضایی و همچنین خیرین امنیت‌ساز که چندی پیش هم از پایگاه بازدید داشتند؛ توانسته‌ایم روند نوسازی ساختمان ایست بازرسی مرصاد قدیم را پیش ببریم که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد راه‌اندازی این پایگاه باشیم. انرژی و توان زیادی از تیمهای گشتی ما به دلیل وسعت بالای منطقه و طولانی بودن مسیر تا پایگاه اصلی پلیس راه هدر می‌رود و قطعا با راه‌اندازی این پایگاه توان مانور نیروهای ما بیشتر می‌شود.

رانندگی تهاجمی و موتورسیکلتهای خطرآفرین
سرهنگ‌دوم حسین ملاحسینی فرمانده پاسگاه پلیس راه بم-زاهدان در پایان این مصاحبه ضمن تقدیر و تشکر از مردم و رانندگان قانونمدار و مسئولین شهرستان بم و نرماشیر بابت تعامل خوبی که با پلیس راه دارند ابراز امیدواری کرد که دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی و همچنین سازمانهای مردم نهاد و رسانه‌ها تلاش بیشتری برای فرهنگسازی و تقویت زیرساختهای مادی و معنوی حوزه ترافیک و حمل و نقل دورن شهری و برون شهری داشته باشند تا شاهد جاده‌ها و خیابانهایی ایمن و آرامش‌بخش برای مردم باشیم. وی همچنین با اشاره به «تهاجمی» بودن نوع رانندگی برخی از رانندگان در بم و شرق استان کرمان از مردم و خصوصا والدین و معلمان خواست تا در این زمینه کودکان، نوجوانان و جوانان را به سمت رانندگی «آرام و بدون هیجان» هدایت کنند و بر روی رانندگی فرزندانشان با موتورسیکلت نیز نظارت ویژه‌ای داشته باشند و به راحتی و غیرقانونی موتورسیکلت و خودرو در اختیار آنها قرار ندهند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7501

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.