افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
رییس کمیسیون قضائی مجلس عنوان کرد:

کانون کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضاء

  • کد خبر : 6967
  • 12 مهر 1399 - 10:26
کانون کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضاء

رییس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری یک بازوی توانمند برای دستگاه قضاء است و قاضی براساس نظر کارشناس رای صادر می کند و کانون نقش محوری و اساسیِ مهمی دارد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی صبح امروز ۱۲ مهرماه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اظهار کرد: اولویت های کمیسیون قضائی با توجه به شرایط کشور مشخص شده و مشخص نیست طرح ماده واحده “ممنوعیت صدور و تمدید پروانه اشتغال برای شاغلین یا بازنشستگان” در کارنون کارشناسان رسمی دادگستری چه زمانی در دستور کار قرار بگیرد و در زمان طرح نیز نمایندگان کانون نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند داد.

وی در ادامه بیان کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری یک بازوی توانمند برای دستگاه قضاء است و قاضی براساس نظر کارشناس رای صادر می کند و کانون نقش محوری و اساسیِ مهمی دارد.

غضنفرآبادی تصریح کرد: کار کانون کارشناسان رسمی دادگستری خیلی دقیق و ظریف است و در واقع مسئولیت کارشناسان رسمی دادگستری قدری بیش از قاضی است زیرا قاضی به کارشناس اعتماد می کند و ارزیابی را به کارشناس می سپارد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارشناسان رسمی دادگستری باید در حقوق مردم دقت و رعایت انصاف و عدالت را در نظر کارشناسی داشته باشند خطاب به کارشناسان اظهار کرد: کار شما را قدری بیش از قضاوت می دانیم زیرا اگر نظر کارشناسی غلط باشد هم کارشناس و هم قاضی سقوط می کند و اگر کار دقیق و تخصصی صورت بگیرد هم قاضی نجات پیدا می کند و هم کارشناس.

در این نشست “غلامعباس پورسیدی” رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه کانون مصوب سال ۱۳۱۷ و اصلاح قانون سال ۳۲ است، اظهار کرد: در استان کرمان ۸۸۳ نفر کارشناس رسمی در ۴۶ رشته کارشناسیِ کانون استان کرمان داریم.

وی افزود: مرکز مشاوران قوه قضائیه تشکیلات موازی کانون کارشناسان دادگستری است.

پورسیدی با اشاره به فرآیند طولانی انتخاب کارشناسان رسمی دادگستری عنوان کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری یک تشکیلات مستقل است و هیچ هزینه ای برای دولت ندارد.

وی گفت: قرار است یک ماده واحده به مجلس ارائه شود که براساس آن افرادی که به عنوان وکیل، کارشناس رسمی، سازمان نظام مهندسی و … معرفی شوند نه باید شاغل و نه بازنشسته باشند و در صورت تصویب، مشکلاتی را در زمینه کار تخصصی کانون به وجود می آورد.

پوورسیدی در پایان اعلام کرد: آماده همکاری با مجمع نمایندگان استان و ارائه مشاوره در زمینه های مختلف هستیم.

“شهباز حسن پور” رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به دغدغه مطرح شده از سوی کانون کارشناسان درباره طرح ممنوعیت صدور پروانه برای افراد شاغل و بازنشسته در کانون گفت: ۵ میلیون نفر بیکار در کشور داریم و در این موضوع باید راهکار اساسی ارائه شود تا به عنوان مثال هر کارشناس در کنار خود دو جوان را به عنون کارورز به مدت سه تا پنج سال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6967

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.