افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

کارگاه تخصصی خطرات لرزه ای مرکز آسیا و اقیانوسیه در محل تالارپرستو ارگ بم برگزار شد

  • کد خبر : 1788
  • 20 آذر 1396 - 17:46
کارگاه تخصصی خطرات لرزه ای مرکز آسیا و اقیانوسیه در محل تالارپرستو ارگ بم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ ،در این کارگاه محمدهادی دریایی معاون امور بین الملل حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه بهمراه هیئتی از سازمان برنامه و بودجه ، دانشور مشاور بین الملل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،علی زمانی کارشناس ارشد بیناد مسکن انقلاب اسلامی، دکتر محقق نماینده ژنو در صلیب سرخ حضور دارند. لازم به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ ،در این کارگاه محمدهادی دریایی معاون امور بین الملل حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه بهمراه هیئتی از سازمان برنامه و بودجه ، دانشور مشاور بین الملل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،علی زمانی کارشناس ارشد بیناد مسکن انقلاب اسلامی، دکتر محقق نماینده ژنو در صلیب سرخ حضور دارند.

لازم به ذکر است مسئولین استانی و شهرستانی از جمله مهندس ایزدی رئیس رییس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان کرمان مهندس اشک فرماندار، مهندس پشتیبان شهردار، دکتر قاسمی رییس شورای بم، مهندس سیدی رییس سازمان هلال احمر، مهندس فاطمی مقدم شهردار بروات، مهندس عاشورزاده رییس شورای بروات این هیئت را همراهی می کنند.

شایان ذکراست در این کارگاه تخصصی هفده کارشناس مربوطه از هفت کشور آسیایی(نپال، بوتان، ترکیه، لائوس، پاکستان، گرجستان و هندوستان)شرکت کرده اند
فرماندار بم مهندس رضا اشک در حاشیه این مراسم گفت :در صبح جمعه ۵دی ماه ۸۲ در ساعت ۵.۲۸ دقیقه شهر بم با سابقه تمدن ۷هزار ساله و شهرنشینی ۲۵۰۰ ساله اش در اثر زلزله فروریخت اما به همت نظام جمهوری اسلامی و مردم و دیگر کشورها دنیا حمایت و بازسازی شد
وی افزود پس از ۱۴سال شاهد شهری مستحکم بافعالیت های اقتصادی و گردشگری هستیم مهندس اشک بیان کرد:در اتر زلزله تمام فعالیتهای شهری اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شهر آسیب دید و امروز بم شهری پویا است به نحوی که دومین قطب خودروسازی ایران در این شهر فعالیت دارد.

فرماندار بم با بیان اینکه دگردشگری بم امروزه فعال است و ارگ بم و دو قنات و منظر فرهنگی شهر ثبت جهانی یونسکو شده است، خاطرنشان کرد: بم شهری دانشگاهی با حدود ۱۰ هزار دانشجو است و از همه کسانی که در بم فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری دارند درخواست استفاده علمی و گردشگری داریم.

اشک همچنین از همه کسانی که در زلزله بم به مصداق شعر سعدی که بر سردرب سازمان ملل ثبت شده است هم‌فکری و بازسازی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

عکس و خبر : طلوع ارگ -زهرا دهقان

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1788

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.