افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024
معارفه رییس جدید دادگستری بم؛

پیگیری برای ایجاد ایست بازرسی در بم/حمایت از تولید و اشتغال

  • کد خبر : 12509
  • 15 تیر 1402 - 10:49
پیگیری برای ایجاد ایست بازرسی در بم/حمایت از تولید و اشتغال

آیین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری بم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، هئیت همراه و مسئولین بم چهارشنبه ۱۴ تیر در محل سالن ارشاد برگزار شد.

به گزارش هفته‌نامه طلوع بم، بهنام جعفری دادستان شهرستان بم ضمن ارائه عملکرد حوزه قضایی گفت: شهرستان بم مشکل بسیار مهمی که دارد این است که دروازه ورود استان است. ما همجوار استانی هستیم که بسیاری از مشکلات این شهرستان سرریز جرائمی هست که در استان‌های مجاور انجام می‌شود. درخواست ما این است که بازرسی مصوب در ورودی استان داشته باشیم چون اگر این امر محقق شود حدود ۳۰ درصد از جرائم ما کم خواهد شد و در تاریخ این شهرستان این خدمت ماندگار خواهد بود.
محمد برزنگ فرماندار شهرستان بم در این مراسم گفت: ما سنگر دار خوبی برای مرکز استان و کشور هستیم اما باید تقویت شویم. ما ایست بازرسی دائمی می خواهیم که در نصرت آباد و مسجد ابوالفضل در ۸۰ کیلو متری کرمان ایجاد شود. اگر می دانند مشکل سوخت ، مواد مخدر، اتباع بیگانه اینجاست ما حاضریم سنگر را خوب بگیریم ولی باید اینجا تقویت شود.
حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان نیز ضمن تبریک عید غدیر گفت: حوزه قضایی شهرستان بم علیرغم همه کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد عملکرد خوب و قابل توجهی را دارد. وی افزود نرخ رسیدگی در شهرستان بم در سال گذشته ۹۸.۵ درصد بوده و در سه ماهه اول امسال ۹۹ درصد شده است و ۲ درصد از میانگین استان بالاتر است و رضایتمندی مردم این خطه را به دنبال دارد و خواهد داشت.
موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در این مراسم گفت: اکثر قُضاتی که در شهرستان بم و ریگان و فهرج و نرماشیر فعالیت دارند انصافاً سالم،جوان، انقلابی و پر تلاش هستند. ممکن هست مردم گلایه هایی هم داشته باشند که در جای خود قابل بررسی است اما عمدتاً جوانانی خوب و انقلابی هستند. وی در خصوص ارسال پرونده‌ها بصورت الکترونیک و خدمات الکترونیک افزود: باید به جایی برسیم که نیاز نباشد که با وجود الکترونیک شدن، پرونده فیزیکی و قفسه‌ تشکیل دهیم و چرا باید باز هم از کاغذ استفاده کنیم؟ اگر قانون نقص دارد باید آن را اصلاح کرد و نیاز نباشد قفسه‌های کاغذی تشکیل دهیم و این مخالف چیزی است که داریم انجام می‌دهیم.
وی در خصوص رفع موانع تولید ادامه داد:یک مجموعه تولیدی فعال و پرتلاش در مجموعه بم مشغول فعالیت است گاهی ممکن است ابهاماتی پیش بیاید باید آنها را برطرف کرد. در غیر این صورت سرمایه‌گذاری که اعتماد کرده به زمین خواهد خورد. اگر سرمایه گذار را به این راحتی از صحنه خارج کنیم ما دیگر نمی‌توانیم سرمایه گذاری را تضمین کنیم.
امروز دوستانی که در بم سرمایه گذاری کردند خودمان را مکلف به حمایت آنها می‌دانیم.
آقای رمضانی در مدتی که در بم فعالیت کردند انعکاس عمل ایشون انعکاس خوبی بوده‌است آقای اعظمی هم نیرویی جوان و هم سابقه خدمت در اینجا دارند امیدواریم با همدلی و مهربانی و تفاهم و خدمتگزاری با مردم بتوانیم همه در اجرای سند تحول حرکت کنیم و رضایتمندی بیش از پیش را رقم بزنیم.
حسین رمضانی رییس سابق دادگستری بم نیز گفت: محورهای مواصلاتی شرق استان در وضعیت خوبی نیست خصوصا محورهای مواصلاتی حوزه شرق استان در ساعات پایانی شب و ساعات ابتدایی صبح، نیاز هست که ایست و بازرسی ایجاد شود تا وضعیت بهتر شود. وی در خصوص تولید و اشتغال افزود: اگر حمایت دستگاه قضایی استان و بم نبود مشکلات عدیده ای برای شرکت های خودروسازی و حتی تولیدی پیش می آمد.

عکس: طلوع بم- علی معتمدی

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.