افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
دکتر سیف قائم مقام ریاست اورژانس کشور:

پیکان اصلی وزارت بهداشت سازمان اورژانس است

  • کد خبر : 3401
  • 04 دی 1397 - 12:41
پیکان اصلی وزارت بهداشت سازمان اورژانس است

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، دکتر سیف قائم مقام ریاست اورژانس کشور در نشست صبح روز ملی ایمنی زلزله در بم گفت: با نگاهی به تاریخ زلزله ها و مخاطرات در ایران و تشکیل کمیته سلامت در هر دوره بسیار موفق عمل کرده است عملکرد آن را در زلزله کرمانشاه و اربعین حسینی به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، دکتر سیف قائم مقام ریاست اورژانس کشور در نشست صبح روز ملی ایمنی زلزله در بم گفت: با نگاهی به تاریخ زلزله ها و مخاطرات در ایران و تشکیل کمیته سلامت در هر دوره بسیار موفق عمل کرده است عملکرد آن را در زلزله کرمانشاه و اربعین حسینی به خوبی مشاهده کردیم اما در زلزله بم مدیریت سازمانی خوبی وجود نداشت

. وی گفت: اورژانس از سال ۵۴ با ۷ پایگاه کار خود را شروع کرد و تا به امروز پیشرفت بسیار خوبی داشته و باید خواسته های به حق اورژانس را مطالبه کنیم و همچنین آموزش ها به همکاران باید مداوم باشد تا کسب تجربه ها به اشتراک گذاشته شود.

سیف افزود: نیروهای اورژانس خود را وقف کردند و نیروهایی از خودگذشته هستند. قائم مقام رییس اورژانس کشور گفت: پیکان اصلی وزارت بهداشت سازمان اورژانس است و از حمایت های رییس دانشگاه علوم پزشکی بم که ارزش مهمی برای اورژانس قائل هستند و از برگزاری این نشست تخصصی در بم تشکر کرد .

دکتر خانکه قائم مقام رییس اورژانس کشور در مدیریت بحران در نشست تخصصی روسای مراکز و مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی در بم گفت: ایران اقلیم متفاوتی دارد و حوادث به سمت تغییرات اقلیمی پیش می رود، ایران جز ده کشوری است که تنوع حوادث و آسیب های انسانی بیشتری می بیند، بیشترین حادثه های کل دنیا در سال ۲۰۱۷ در آسیا بوده حوادثی از قبیل زلزله ،آتش سوزی، سیل، تغیر اقلیمی که ۵۸ درصد کشته ها نیز در این قاره اتفاق افتاده است.
وی افزود: حوادث و بلاهایی بعد از زلزله بم داشتیم و بیشترین هزینه ها را صرف بازسازی کردیم در زلزله بم هیچگونه مدیریت و هماهنگی سازمانی وجود نداشت اما با تجربه ای که از بم بدست آوردیم در زلزله کرمانشاه ارگان ها و سازمان های ما مدیریت و نظم بهتری در کنترل حادثه داشتند و بعد از زلزله در بم منبع تاریخ و تجربه را بدست آوردیم.
وی در ادامه گفت: اگر بحران آب مدیریت نشود، کشور ایران در ۲۰ سال آینده در حدود ۲ درجه گرم تر خواهد شد و شرایط بسیار سختی در انتظار آیندگان است.
خانکه افزود: کشور ایران جز ۱۸ کشور پرجمعیت دنیا هست و ۹۶ درصد جمعیت آن شهرنشینی است.
قائم مقام اورژانس کشور در مدیریت بحران گفت: یکی از مشکلات ما در حوادث مداخلات افرادی بود که برای کمک می آمدند که هیچگونه تجربه نداشتند و اگر افراد باتجربه و متخصص حضور داشتند از امکانات کم بهرمند بودند.
وی درادامه گفت: دکتر عباس زاده یکی از بزرگان اخلاق در کشور است و از زحمات و حمایت های دانشگاه علوم پزشکی بم در برگزاری این نشست تشکر کرد.

دکتر عباس زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی در آغاز مراسم روز ملی ایمنی زلزله گفت: روز ۵ دی ۸۲ ، مبدا تاریخ برای مردم شده است تاریخ بم به بعد از زلزله و قبل آن تبدیل شده، حادثه ایی که هیچگاه فراموش نخواهد شد و عوارض طولانی مدت بر جا گذاشته است که امیدواریم درس هایی که از حادثه بم گرفتیم بتواند از آسیب ها و بلایا در کشور بکاهد.
وی گفت : در زلزله کرمانشاه عده ای از هموطنان کشته و زخمی شدند اما با تجربه ای که از زلزله بم بدست آمد مدیریت و آمادگی در برابر زلزله کرمانشاه بیشتر بود .
وی افزود: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۹ پایگاه اورژانس داریم که ۴ پایگاه شهری و ۱۳۰ نفر از بهترین متخصص ها را در اختیار داریم که جمعیت ۵۰۰ هزار نفری منطقه شرق استان کرمان برقرار کرده اند و مردم از عملکرد اورژانس رضایت نسبی دارند و تلاشمان این است کیفیت و کمیت را ارتقا دهیم که در شان مردم ایران باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: یکی از ثمرات این نشست انتقال تجربه هاست که همکاران اورژانس می توانند جهت ارتقاء استفاده کنند.

وی در ادمه گفت: دکتر خانکه تجربیات بسیار خوبی دارد و یکی از سرمایه های علمی و تجربی کشور است .
رییس اورژانس بم نیز در ادامه گفت : بم یک حادثه بزرگ را پشت سر گذاشته و فرودگاه بم یکی از قهرمانان انتقال افراد حادثه دیده بود و همچنین با توجه به نقاط حادثه خیز زیاد در منطقه هنوز اورژانس هوایی در این منطقه راه اندازی نشده است.
روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سراسر کشور باتوجه به در پیش بودن پانزدهمین سالگرد زلزله بم، ظهر امروز از ارگ قدیم و بهشت زهرا بم بازدید و با قرائت فاتحه یاد و خاطر جانباختگان زلزله سال۸۲ این شهر را گرامی داشتند.
این نشست یک روزه به مناسبت روز ملی ایمنی دربرابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بم و با حضور روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سراسر کشور، مسئولین استانی و محلی بم و با سخنرانی فرماندار و نماینده مردم شرق استان کرمان درمجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات بیمارستان پاستور و تالار پرستو منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید برگزار شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3401

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.