افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024
آیین بهره‌برداری از 22 پروژه شهری در بم

“پویش افتتاح” شهرداری بم آغاز شد

  • کد خبر : 8255
  • 14 اسفند 1399 - 20:25
“پویش افتتاح” شهرداری بم آغاز شد

صبح امروز پنجشنبه چهاردهم اسفند آیین نمادین بهره‌برداری از ۲۲ پروژه شهرداری بم در مرکز مدیریت بحران شهرداری با حضور جمعی از مقامات محلی، منطقه‌ای و تعدادی از اعضای شورای شهر بم برگزار شد.

به گزارش سایت خبری طلوع ارگ؛ این پروژه‌ها قرار است در قالب “پویش افتتاح” تا پایان سال جاری به تدریج توسط شهرداری بم افتتاح و به بهره‌برداری برسند.
محمد بنی‌اسدی که یک سال از انتخاب وی به عنوان شهردار بم توسط شورای شهر می گذرد در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مسئولین حاضر گفت: از تمامی همکاران و پرسنل شهرداری در بخشهای مختلف تشکر می‌کنم که در یک سال گذشته توانستیم با یاری خداوند اقدامات موثر و خوبی را در حوزه درون سازمانی و حوزه عمران شهری، فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم که برخی از این اقدامات از جمله نهضت بزرگ آسفالت انجام شده و در حال انجام است و ۲۲ پروژه دیگر نیز تا پایان سال جاری افتتاح می‌شوند.
شهردار بم ضمن تقدیر از شهروندانی که در طرح نهضت آسفالت جهت آبادی محله و شهرشان با شهرداری مشارکت کردند افزود: علاوه بر روکش آسفالت چندین خیابان اصلی توانستیم در یک سال گذشته با همکاری مردم بم و پرداخت سهم ۲۵ درصدی هزینه، دهها کوچه را آسفالت کنیم.
در ادامه بنی‌اسدی با اشاره به استمرار جدی نهضت بزرگ آسفالت، پروژه‌هایی از جمله نوسازی میدان زید، پارک بانوان، شهربازی، روشنایی بلوار امام و صدوقی و پاسداران، پارک خیابان کمیل، طرح شهر هوشمند و… را نام برد که قرار است در پویش افتتاح به بهره‌برداری برسند. وی گفت: متاسفانه حجم کاستیها در بم این قدر زیاد است که پویش افتتاح جوابگوی نیازهای مردم نیست که جا دارد با تلاش شهرداری و کمک و مشارکت مردم هر چه سریعتر و بهتر به سوی شهری آبادتر پیش برویم.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه از اقدامات شهرداری بم در یک سال گذشته تقدیر کرد و گفت: خدمت صادقانه به مردم و عمل به فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید باید همیشه سرلوحه کاری مسئولین باشد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: شهرداری و شورای شهر پروژه مصلای بزرگ بم را به فراموشی سپرده‌اند که می‌طلبد بیشتر پیگیر این مساله باشند. آقای دانشی انتقادی نیز به برخی از نامگذاریهای شهرداری کرد و گفت: به طور مثال نام پارکی مریم گذاشته شده که اگر منظور مادر حضرت مسیح‌(ع) است باید حضرت مریم‌(س) باشد نه مریم؛ همانطور که در مورد میدان محمد(ص) نیز این اشتباه صورت گرفت.
هادی شهسوارپور فرماندار بم دیگر سخنران این مراسم بود که با تقدیر از اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف گفت: پس از زلزله می‌توان دوران شهرداری بم را به سه دوره تقسیم کرد؛ دوره اول که سالهای ابتدایی بعد از زلزله را شامل می‌شود و شهرداری بیشتر درگیر آواربرداری و ساخت و ساز بود، در دوره دوم که شهر می‌توانست خیلی بهتر پیشرفت کند متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت – و با اینکه کارهایی صورت گرفته و قابل تقدیر است- اما با توجه به دوران طلایی بم و توان مالی بالای شهرداری از قِبل ارزش افزوده می‌توانستند که خیلی بهتر عمل کنند.
وی در ادامه گفت: در دوره سوم شهرداری که از سال ۹۵ آغاز شد و حمایت مالی از شهرداری کاهش پیدا کرد، مدیریت شهری در یکی دو سال اول درگیر مسائلی بود که مدیریت شهری تغییر کرد و با توجه به تلاشهای آقای بنی‌اسدی ما در یک سال گذشته شاهد شکوفا شدن پروژه‌هایی شدیم که سالیان زیادی از آنها می‌گذشت.
این مراسم بعد از سخنرانی فرماندار به پایان رسید و طبق برنامه قبلی، افراد حاضر در مراسم به صورت منتخب از چهار پروژه میدان زید، ساختمان مرکز مدیریت بحران شهرداری، پارک محله‌ای خیابان شهدای نیروی انتظامی و همچنین فرهنگسرا و کتابخانه سیار شهرداری بازدید کردند و سپس برای شرکت در مراسم روز درختکاری به بوستان ۲۲ بهمن رفتند.

گزارش:طلوع ارگ- سعید افروغ

عکس: طلوع ارگ- علی معتمدی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8255

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.