افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

پروژه پل ولایت بم انجام نخواهد شد

  • کد خبر : 6120
  • 23 خرداد 1399 - 11:24
پروژه پل ولایت بم انجام نخواهد شد

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: بررسی های کارشناسانه اداره راه و شهرسازی حاکی از این هست که پروژه پل ولایت بم بدلیل داشتن هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان معقول نیست و انجام نخواهد شد .

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، سیدمصطفی آیت الهی موسوی شامگاه پنج شنبه ۲۲ خرداد در نشست تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام شهرستان بم با اعلام این مطلب افزود: البته مقرر شد که اجرای پروژه فعلا متوقف و به عنوان میدان همسطح با المان مناسب و درخور و شان شهر بم و با رعایت مسایل ترافیکی اجرا گردد.

به گفته موسوی در سال۹۶ براساس ضوابط استاندارد ،محور ترانزیتی کرمان زاهدان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و پنج تقاطع غیرهمسطح در این محور پیش بینی شد و یکی از آن موارد پروژه پل ولایت در ورودی بم بوده است.

وی ادامه داد: مقرر شد برخی از سازه های این پل که اجرا شده در طرح کنونی میدان استفاده گردد تا هزینه اضافه تحمیل نشود و قطعا هزینه تقاطع همسطح حدود یک چهارم مبلغ پروژه پل ولایت دربرخواهد داشت و شهرداری می تواند مابقی هزینه را در معابر شهری شهر که خاکی است استفاده کند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان درخصوص پل تقاطع دهبکری اظهارداشت: پروژه تقاطع سه راه مرغک از پروژه های نیمه تمامی است که بدلیل نبود اعتبار بلاتکلیف بود و مقرر گردید حدود یک میلیارد تومان از اعتبار توسط شهرستان تامین شده و استانداری نیز مابقی اعتبار را تامین کند و امیدواریم تا آبان ماه این پل با همکاری اداره راهداری به بهره برداری برسد.

موسوی ضمن اشاره به سیل های شهرستان بم که باعث تخریب دو روستا شده بود توضیح داد: روستای گَزتین و جُلگه بدلیل اینکه در مسیر سیل بودند دچار خساراتی شدند و قرار بر جابجایی این دو روستا شده بود که در ابتدا یک سری اراضی در نظر گرفته شد که با برآورد ریالی صورت گرفته مقرون به صرفه نبود و مقرر شد با همکاری و تصمیم در کمیته برنامه ریزی شهرستان بم در روستای دیگری اسکان یابند.

وی همچنین ضمن اشاره به طرح تفضیلی شهر بم بیان کرد: شهر بم مدت هاست که معطل این طرح است و طی توافق شهرداری و استانداری به صورت مساوی در پرداخت هزینه های این طرح همکاری داشته باشند و از دیدگاه ما قرار بوده این طرح کارش تمام شده باشد و از شهرداری می خواهیم هر چه سریعتر با تعیین مشاور طرح تفضیلی بم را به فوریت شروع کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان تصریح کرد: در خصوص حاشیه نشینی زمین باید توسط بنیاد مسکن تامین و هزینه طبق قیمت منطقه ای دریافت گردد و فقط هزینه آماده سازی طبق قیمت کارشناسی باشد تا امکان جابجایی موثر گردد و همچنین مقرر شد گردید ظرف یک ماه اینده در صورت تصویب زمین و نبود مشکل در این خصوص مشکل حاشیه نشینی حل گردد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6120

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.