افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان:

وضعیت قرمز پرخطر در ۱۹ شهرستان استان کرمان

  • کد خبر : 8965
  • 09 مرداد 1400 - 17:28
وضعیت قرمز پرخطر در ۱۹ شهرستان استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از وضعیت قرمز پرخطر در ۱۹ شهرستان کرمان خبر داد و گفت: تنها شهرستان‌ ارزوئیه در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش طلوع بم، دکتر محمدصادق بصیری ۹ مرداد ماه در ستاد استانی پیشگیری و مقابل با کروناویروس با بیان اینکه وضعیت خوبی به لحاظ بیماری کرونا نداریم، گفت: ۱۹ شهرستان ما در وضعیت بسیار پرخطر قرمز هستند و تنها شهرستان ارزوئیه زرد و سه شهرستان انار، رابر و راور در وضعیت نارنجی قرار دارند.
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس همچنین به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره داشت و گفت: مهلت جذب اعتبارات عمرانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.
وی گفت: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات فناوری، دانشگاه آزاد و حوزه‌های علمیه که به دلیل شرایط کرونایی با تاخیر در دفاع از پایان‌نامه مواجه هستند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا با شش ماه تاخیر از نظام وظیفه کار خود را دنبال کنند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: بحران کرونا کشور را فراگرفته و کرمان از استان‌های در صدر جدول است، طبق گزارش کشوری چهارمین استان از لحاظ وخامت و شدت بیماری هستیم.
وی ادامه داد: در استان کرمان تا پایان هفته گذشته ۱۹۹۹ تخت ظرفیت‌سازی برای بیماران کرونایی شده بود که از پنجشنبه ۱۵۰ تخت به ظرفیت در شهر کرمان اضافه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد بیماران کرونایی بستری در استان را ۱۶۳۹ مورد اعلام کرد و افزود: ۱۱۰۰ بیمار تست قطعی مثبت هستند و مابقی علائم بالینی دارند.
دکتر رشیدی‌نژاد افزود: تا صبح امروز ۹مرداد در شهرستان رفسنجان ۹۷ نفر، سیرجان ۱۸۰ نفر ، جیرفت ۳۰۰ نفر و بم ۸۸ نفر بیمار کرونایی بستری هستند و در شهر کرمان بیمارستان افضلی‌پور ۳۶۳ نفر، پیامبر اعظم (ص) ۲۱۹ نفر و حضرت فاطمه (س) ۷۴ بیمار کرونایی بستری دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع بیماران کرونایی بستری در استان کرمان در پیک قبل را مجموعا ۱۳۷۰ نفر اعلام کرد.
وی بیان داشت: از لحاظ تجهیزات و دارو در بیمارستان‌های استان مشکلی نداریم، اما ظرفیت‌سازی تخت‌ها با سختی و تلاش فراوان همکاران بیمارستانی صورت می‌گیرد.
رشیدی‌نژاد گفت: به همین میزان بیمار کرونایی نیز در منزل و مراکز درمانی سرپایی خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8965

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.