رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: «در حالی که نرخ بیکاری کشور روندی افزایشی دارد، این نرخ در کرمان روندی نزولی پیدا کرده است».

رودری در عین‌حال اظهار کرد: «نرخ بیکاری استان همچنان بیش‌تر از متوسط کشوری است اما در بهار سال جاری این آمار ۱۱.۴ درصد بوده که تا پایان تابستان امسال به ۱۱.۱ درصد رسیده است».

به گفته‌ی وی، نرخ بیکاری رده‌‌ی سنی ۱۸ تا ۳۵ سال کرمان از متوسط کشور بیش‌تر و حدود ۱۷ درصد است. همچنین، نرخ بیکاری در زنان کرمان وضعیت بغرنجی دارد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا کرمان، جعفر رودری شامگاه ششم آذرماه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمان با اشاره به آخرین گزارش مرکز آمار ایران در پایان تابستان سال ۱۴۰۰ افزود: «استان کرمان در خصوص اشتغال رسمی و غیررسمی طبق آخرین آمار از متوسط کشور وضعیت بهتری دارد».

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمان بیان کرد: «شاغلان استان ۸۴۰ هزار نفر هستند که ۳۸۶ هزار نفر در حوزه مشاغل رسمی و ۴۵۴ هزار نفر غیررسمی مشغول به کارند».

وی اضافه کرد: «نرخ بیکاری رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال کرمان که به لحاظ اقتصادی پربازده‌ترین رده سنی است، از متوسط کشور بیش‌تر و حدود ۱۷ درصد است در حالی که متوسط کشور ۲۳ درصد است».

وضعیت بغرنج نرخ بیکاری زنان در کرمان

رودری گفت: «براساس تفکیک بیکاری مردان و زنان شرایط کرمان بغرنج‌تر می‌شود، بیکاری مردان این استان ۱۶ درصد و بانوان ۵۵ درصد است».

وی افزود: «بخشی از نرخ بیکاری کرمان به نرخ بالای بیکاری زنان برمی گردد و در نرخ مشارکت رتبه این استان ۲۱ و در نرخ بیکاری در رتبه ۲۲ کشور است یعنی ۲۱ استان شرایط بهتری نسبت به ما دارند». / الف