افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
در نشست خبری فرماندار بم عنوان شد:

هیچ راهی برای نجات خرما نیست، جز جراحی بزرگی که باید صورت بگیرد/ آب سد نسا به ۵ کیلومتری بم رسید

  • کد خبر : 8643
  • 22 اردیبهشت 1400 - 19:36
هیچ راهی برای نجات خرما نیست، جز جراحی بزرگی که باید صورت بگیرد/ آب سد نسا به ۵ کیلومتری بم رسید

نشست خبری هادی شهسوارپور فرماندار بم با اصحاب رسانه ظهر امروز ۲۲ اردیبهشت با سه موضوع آخرین وضعیت دهکده خرما، انتقال اب سد نسا و انتخابات برگزار شد. هیچ راهی برای نجات خرما نیست، جز جراحی بزرگی که باید صورت بگیرد به گزارش طلوع بم، هادی شهسوارپور در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه […]

نشست خبری هادی شهسوارپور فرماندار بم با اصحاب رسانه ظهر امروز ۲۲ اردیبهشت با سه موضوع آخرین وضعیت دهکده خرما، انتقال اب سد نسا و انتخابات برگزار شد.

هیچ راهی برای نجات خرما نیست، جز جراحی بزرگی که باید صورت بگیرد

به گزارش طلوع بم، هادی شهسوارپور در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه دهکده خرما گفت: خرما مهمترین محصول استراتژیک منطقه است و باید همیشه در راستای توسعه آن حرکت کنیم.

وی گفت: در شرایط فعلی اصل تولید خرما نیست بلکه فرآیند های بسته بندی، فراوری، صنایع جانبی، بازاریابی و مخصوصا راهیابی به بازار جهانی است که از ارزش بالایی برخوردار هستند، ولی ما اکنون در شرایط سنتی هستیم و باید از تکنولوژی و روشهای مدرن استفاده کنیم.

بیش از دو سال است که در فرمانداری بم به عنوان کمک بخش خصوصی پیگیر این مساله هستیم و  ما توانستیم پروژه دهکده خرما را به عنوان یک خواسته ملی در کشور مطرح کنیم.

وی افزود: هیچ راهی برای نجات خرما نیست، جز جراحی بزرگی که باید صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: طرح دهکده خرما با ۴۰ نفر آغاز شد ولی در نهایت ۱۰ نفر داوطلب ماندند که درخواست تسهیلات با نرخ به روز شده برای آنها داده شده است و در صورت اعلام همکاری از سمت این افراد، این پروژه آغاز می شود.

وی همچنین به پروژه کارخانه فراوری خرما نیز اشاره میکند که با سرمایه گذاری دکتر بابک اسماعیلی (مدیر مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون) در مراحل مطالعه است این پروژه نیز با ظرفیت ۴۰ هزارتن در مراحل اولیه قرار دارد و طی ۳ تا ۵ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: آغاز به کار کارخانه فرآوری خرما، هم اشتغال پایدار در پیش خواهد داشت و هم افزایش درآمد برای کشاورزان.

وی در پایان گفت: این پروژه با سرمایه گذاری ثابت از طرف بخش خصوصی انجام می شود و فعالیت عمرانی آن بلافاصله بعد از مطالعات مورد نیاز آغاز می شود و درخواست تسهیلات در گردش برای این پروژه صرفا برای خرید محصول نیز داده شده است.

آب سد نسا به ۵ کیلومتری بم رسید

فرماندار بم در خصوص آخرین وضعیت انتقال آب سد نسا گفت: پروژه انتقال آب به بم و بروات روزهای پایانی خود را طی میکند و فقط ۵ کیلومتر از خط لوله، باقی مانده است. وی همچنین از پیشرفت ۹۰ درصد پمپهای انتقال آب خبرداد و گفت: تا امروز حدودا ۳۴۰ میلیارد تومان در این پروژه آبرسانی هزینه شده است.

وی همچنین تاکید کرد: آب سد نسا یکی از بهترین و با کیفیت ترین آبهای کشور است که تا نیمه مرداد به بم و بروات خواهد رسید.

شهسوارپور متوقف شدن ۲۵ روزه عملیات به خاطر اعتراض روستاییان طرز و تحویل دیر لولهای انتقال آب به خاطر شرایط تحریم و وضعیت قرمز کرونا در کشور را، از جمله عوامل تاخیر، در اجرای این پروژه نام برد.

هرچه مشارکت بالاتر؛ انتخاب افراد- اصلح تر

هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن درخواست از مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای گفت: شورای شهر و روستا اهمیت بسیار بالایی دارند زیرا مدیریت شهر و روستا ۴ سال  به دست منتخبین مردم سپرده می شود و از طرفی اقدامات و تصمیمات شورای شهر اثر مستقیم بر زندگی مردم نیز دارد و در نتیجه هرچه مشارکت بالاتر باشد افراد اصلح تری انتخاب میشوند.

وی همچنین گفت: بودجه شهرداری، برنامه ریزی های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی همه توسط شورای شهر تنظیم می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلب های شورا شهر و روستا نیز گفت: نتیجه تایید صلاحیت ها تاریخ ۲۴ اردیبهشت به اطلاع دواطلبین خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8643

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.