افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد:

همه کسانی که در استان بخور و بخور راه انداخته‌اند را به پای میز عدالت خواهیم کشاند

  • کد خبر : 1430
  • 24 مهر 1396 - 16:57
همه کسانی که در استان بخور و بخور راه انداخته‌اند را به پای میز عدالت خواهیم کشاند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: افرادی که در این استان سوء استفاده می کنند و بخور و بخور راه انداخته اند، به پای میز عدالت کشانده خواهند شد، دیرو زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و باید بدانند این ملت ملتی نیست که اجاز دهد برخی ها افراد این جوری سوء استفاده کنند و ملت ما ملتی است که در برابر استکبار غرب ایستاد واجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد حریف این افراد سوء استفاده چی نیز خواهد شد .

سردار “غلامعلی ابوحمزه” ظهر امروز ۲۳ مهرماه در جمع امدادگران و بسیجیان کمیته امداد استان ضمن تسلیت ایام محرم و صفر گفت: به فرموده امام راحل هر چه که داریم از محرم و صفر است.
وی افزود: فلسفه قیام امام حسین (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی، امربه معروف و نهی از منکر و ساقط کردن رژیم بنی امیه بود و تعبیری که حضرت امام خامنه ای در خصوص فلسفه ی قیام امام حسین (ع) دارند این است که امام حسین (ع) به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند.
ابوحمزه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در کتابی با نام “انسان ۲۵۰ ساله” که از ۱۰ هجری تا ۲۶۰ هجری قمری قریب به ۲۵۰ سال است تحلیلی از زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) ارائه می کند و خلاصه این کتاب این است که مستند بیان می کند همه ائمه اطهار (ع) به دنبال تشکیل حکومت بودند که فقط در زمان رسول اکرم ۱۰ سال حکومت و در زمان امیر مومنان علی (ع) نیز پنج سال حکومت شکل گرفته و در زمان بقیه ائمه هدی چه در دوران بنی امیه و چه در دوران بنی عباس مردم به دلیل عدم اطاعت از امام بر حق زمینه تشکیل حکومت اسلامی شکل نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در نظام جمهوری اسلامی افتاد بر گرفته از تاریخ صدر اسلام است و امام راحل سنگ بنای این حکومت اسلامی است که در قالب جمهوری اسلامی شکل دادند و در حال حاضر که حدود ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می شود اگر بخواهیم فلسفه تشکیل حکومت در صدر اسلام و فلسفه ی تشکیل نظام جمهوری اسلامی را در این ۳۸ سال بیان کنیم آیه ۴۱ سوره حج کاملا این موضوع را بیان کرده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری فلسفه و هندسه نظام جمهوری اسلامی برگرفته از چند محور از جمله بحث اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر است و خلاصه این فلسفه تحقق عدالت اجتماعی است.
وی بیان کرد: کاری که شما امدادگران کمیته امداد انجام می دهید در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی است و کار شما به نوعی پیاده سازی عدالت اجتماعی در بدنه جامعه است و شما باید قدر کار خود را بدانید.
ابوحمزه گفت: تعبیری که امام علی (ع) در نهج البلاغه در خصوص “عدل” و “جود” دارند این است که سائلی از امام سوال کردند عدل چیست و ایشان پاسخ دادند هر چیزی در جای خود قرار دادن عدل است و باز سائل از ایشان سوال کردند جود چیست و امام فرمودند هر چیزی از جای خود خارج کردن جود است.
وی با تاکید بر این به کار بردن کلمه آسیب پذیر به جای مستضعف درست نیست، گفت: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب در جامعه باب شده که به جای کلمه مستضعف از کلمه آسیب پذیر که با فرهنگ اسلام هیچ سازوکاری ندارد استفاده شود
ابوحمزه ادامه داد: قشر آسیب پذیر افرادی هستند که به دلیل معلولیت و برخی مشکلات نمی توانند خود را اداره کنند اما قشر مستضعف به افرادی گفته می شود که یک سری افراد در جامعه دارند حق و حقوق آنها را می خورند و قشر مستضعف برگرفته از فرهنگی قرآنی و دینی است.
وی افزود: اتفاقی که در استان کرمان شاهد آن هستید این است که بخور و بخورهای که بعضی از افراد در استان در این ۲۸ سال بعد از دوران دفاع مقدس راه انداخته اند و پاسخگو به هیچ کس هم نیستند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر امروز با وجود این همه ظرفیت صنایع و معادن در استان کرمان که نه تنها نیازهای استان بلکه نیازهای پنج استان دیگر را می توان پشتبانی کرد، ۸۰ هزار خانوار مستمری بگیر تحت حمایت کمیته امداد هستند به این دلیل است که یکسری افراد زالو صفت در این استان هستند که همه امکانات استان را می خورند، می بلعند و می برند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند.
وی ادامه داد: تعبیری که امام راحل در مورد این چنین افراد فرمودند “مرفهین بی درد ” است که باید این افراد رابه پای میز عدالت کشاند
ابوحمزه با طرح این سوال که فرق این افراد با دیگر افراد جامعه چیست؟ گفت: مگر اینها برای این استان چکار کرده اند و چه برتری نسبت به دیگران دارند که با رانت خواری حقه بازی، ارتباط های کذایی و هم چنین با استفاده ناصیح از منابع استان میلیارد ها تومان پول به جیب زده اند.
فرمانده سپاه ثارالله اسان کرمان با بیان اینکه اساس کار نظام جمهوری اسلامی عدالت اجتماعی است ما انقلاب کردیم برای تحقق عدالت اجتماعی تصریح کرد: مشکل استان کرمان این افراد هستند نه مستضعفینی که به آن ها خدمات ارائه می شود این افراد باید پاسخگوی نظام جمهوری اسلامی و خون شهداء باشند.

وی با شاره به اینکه اساس نظام جمهوری اسلامی عدالت اجتماعی است، ادامه داد: شش هزار و ۵۰۰ شهید در استان تقدیم انقلاب کرده ایم، ۱۰۰ هزار زرمنده، صدها جانباز و هزاران خانواده شهید در استان داریم و این شهدا و زرمندگان خون نداده اند که یک عده بیایند و چوب حراج به سرمایه های نظام بزنند .

این مقام نظامی با بیان اینکه امیر مومنان علی (ع) برای عدالت شهید شدند و جوانان این مرز بوم نیز برای پیاده سازی عدالت شهید شدند، گفت: همه افرادی که چتر قدرت و ثروت در این استان پهن کرده اند و ده ها میلیارد تومان به جیب زده اند باید محاکمه شوند و پاسخگوی خانواده شهداء، مستضعفان و مردم باشند .
ابوحمزه گفت: در حال حاضر نیز اگر جایی امکانات ، سرمایه و وامی باشد سر و کله این افراد پیدا می شود ولی اگر بخواهند به یک جوان و یا یک خانواده مستضعف و مردم عادی وامی بدهند سنگ جلوی پای آنها می اندازند.
وی با تاکید بر اینکه مشکل کشور ما و استان کرمان این است که هیچ کس جوابگو نیست، خطاب به امداد گران کمیته امداد گفت: در کنار ارائه خدمات به مددجویان ومحرومان باید مسائل استان را نیز پیگیری و مطالبه کنید.
ابوحمزه افزود: بصیرتی که مقام معظم رهبری فرموده اند فقط  در بحث مسائل سیاسی نیست، ایشان فرموده اند؛ انسان بصیر کسی است که هم ادب شناس ، هم راه شناس و هم هدف شناس باشد.
وی به یاوه گویی های چند روز پیش رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: حرفهایی که زد و توهین هایی که وی به مردم و مملکت ما کرد مثل رئیس جمهورهای سابق آمریکا طی این ۳۸ سال بود؛ زیرا آمریکا دشمن شماره یک ما است و انشاالله آنهایی که دم از رابطه با آمریکا می زنند متوجه شوند که هر کسی به آمریکا اعتماد کرد سیلی می خورد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خطاب به امدادگران کمیته امداد گفت: باید در همه ابعاد شناخت و آگاهی داشته باشید و دشمن را بشناسید و راهکارهایش را نیز بدانید تا بتوانید از پس مسئولیت و ماموریت برآیید و بعد از اینکه دشمن ، راه و ادب را خوب شناختید با تمام وجود خدمت می کنید به قشر مستضعف و شیرینی آن را حس می کنید.
وی بیان کرد: سپاه از سال ۱۳۷۹ تاکنون بعد از ادغام جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی با دستور حضرت آقا در سال ۷۹ بحث بسیج سازندگی را تشکیل دادند و از آن زمان تاکنون یکی ازفعالیهای اصلی بسیج و سپاه کمک به مردم است و سپاه در بحث اقتصاد مقاومتی ، کمک به مردم، در بحث صنایع تبدیلی، اردوهای جهادی، درمان، عمران و راه سازی اقدامات خوبی انجام داده است و سالانه دهها میلیارد تومان را با کمک مردم در رسیدگی به امور مردم و محرومان هزینه می کند
ابوحمزه خاطرنشان کرد: کاری که شما امدادگران کمیته امداد در جهت محرومیت زدایی و حل مشکلات مستضعفان انجام می دهید بسیار ارزشمندی است در جهت تحقق عدالت اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی و هم چنین در جهت تحقق منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است به این دلیل که امام راحل فرموده اند بار اصلی این انقلاب بر دوش مستضعفان ومحرومان است و من یک موی کوخ نشینان رابه همه کاخ نشینان عوض نمی کنم.
وی تاکید کرد: افرادی که در این استان سوء استفاده می کنند و بخور و بخور راه انداخته اند به پای میز عدالت کشانده خواهند شد، دیرو زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و باید بدانند این ملت ملتی نیست که اجاز دهد برخی ها افراد این جوری سوء استفاده کنند و ملت ما ملتی است که در برابر استکبار غرب ایستاد واجازه نداد یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد حریف این افراد سوء استفاده چی نیز خواهد شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: خطاب به امدادگران کمیته امداد گفت: برای خدمت به محرومان با تمام وجود کار کنید و بدانید که خداوند هم در این دنیا و هم در آخرت برای شما جبران خواهد کرد و پاداش کار شما را خواهد داد.
وی ادامه داد: در اسلام شکل کار و نوع کار ملاک نیست بلکه آن چیزی ملاک است این است که کار را خالص برای خدا انجام دهیم و اگر ما نیت خود را خالص انجام دهیم عزیز خواهیم شد و در اسلام آن چیزی که باعث رشد انسان می شود خلوص نیت است./ایسنا

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1430

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.