افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

نشست بررسی مشکلات شهر بروات با حضور فرماندار بم در محل شورای شهر بروات برگزار شد

  • کد خبر : 12339
  • 26 اردیبهشت 1402 - 20:02
نشست بررسی مشکلات شهر بروات با حضور فرماندار بم در محل شورای شهر بروات برگزار شد

به گزارش طلوع بم، در این نشست اعضاء شورای شهر بروات به طرح مسائل پیرامون بخش بروات در زمینهای مختلف از جمله نیاز بخش بروات به ادارات مختلف از جمله بهزیستی، برق، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی همچنین مسائل ورزشی و فعال کردن نمایندگی ورزش جوانان،‌ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش، روشنایی معابر سطح شهر، بلوار پاستور […]

به گزارش طلوع بم، در این نشست اعضاء شورای شهر بروات به طرح مسائل پیرامون بخش بروات در زمینهای مختلف از جمله نیاز بخش بروات به ادارات مختلف از جمله بهزیستی، برق، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی همچنین مسائل ورزشی و فعال کردن نمایندگی ورزش جوانان،‌ایجاد نمایندگی آموزش و پرورش، روشنایی معابر سطح شهر، بلوار پاستور و شهرک مهر اکبر آباد، روکش آسفالت بلوار امام که ناقص مانده است همچنین آسفالت کمربندهای شمالی و جنوبی و جاده فرودگاه، گاز رسانی به شهرک امام، آسفالت بلوار ولایت، درخواست نصب عابر بانک، تامین آب باغات به منظور حفظ باغ شهر و دیگر مسائل پرداختند که در ادامه بحث فرماندار شهرستان قول پیگیری مسائل مطرح شده را دادند.

محمد بنی اسدی شهردار بروات هم در این جلسه به مشکلات مالی شهرداری بروات و محدودیت ارائه خدمات با توجه به وسعت زیاد و پراکندگی جمعیتی باغ شهرها نسبت به شهر که بافت مسکونی دارد اشاره کرد و گفت: شهرداری هایی که بنیه مالی ضعیفی دارند از جمله شهرداری بروات کار برایشان سخت تر می شود. متأسفانه روی درآمدهای پایدار خیلی نتوانستیم کاری را انجام دهیم و امروز هم با توجه به حجم کاری که باقی مانده در کنار کارهای بزرگی که انجام شده هر چه تلاش میکنیم جوابگوی نیاز مردم نیستیم مهمترین مشکل هم مالی است این درحالی است که سال گذشته در آمدهای ما از محل صدور پروانه ۱۶۵ میلیون بود.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم پروژه‌های مختلف را به سرانجام برسانیم قطعا حمایت شما را در قالب کمیته برنامه ریزی و سایر منابعی که در اختیار استان و شهرستان هست می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای هم به بروات داشته باشید.
وی ادامه داد: چندین پروژه مهم از جمله پارک بانوان، محوطه سازی قنات‌های ثبت جهانی، ساماندهی کمربندهای شمالی و جنوبی و احداث بلوار و کمربندیها را در برنامه داریم. بحث روشنایی معابر را هم در قالب تفاهم نامه ای با اداره برق را شروع کردیم.
وی یادآور شد: چند مشکل از جمله ساماندهی مسیر بلوار فرودگاه بم که تحت عنوان فرودگاه بم ، ترمینال اختصاصی ارگ جدید و در محدوده شهری بروات واقع شده که واقعا در توان شهرداری بروات به تنهایی نیست که بتوانیم بگوییم صفر تا صد این مسیر را در بحث آسفالت و ساماندهی پیاده‌رو ها و فضای سبز آن را بصورت کامل انجام دهیم. می طلبد در قالب جلسات کمیسیون عمران شهری هماهنگی ایجاد شود و تقسیم وظایفی شکل بگیرد تا ورودی شهرمان که قشر خاصی علی الخصوص قشر سرمایه گذار وارد شهر و شهرستان می شود ساماندهی شود چون وضعیت فعلی آن زیبنده شهرمان و شهرستانمان نیست که حمایت حضرت عالی و هماهنگی بین بخشی را می‌طلبد.
همچنین ساماندهی مزار شهدای گمنام را که از سال ۹۳ مغفول مانده بود را شروع کردیم طبق صحبت های اولیه ای که شد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی با توجه به اولویت و اعتبار جدا گانه ای که برای احداث مزار شهدای گمنام در سطح استان نظر گرفته شده بود تا کنون ما توانستیم ۲۰۰ میلیون تومان را از منابع استانی جذب کنیم و در ادامه یک قرار داد سه میلیارد تومانی بابت محوطه سازی و احداث را داریم که هزینه‌ای مخصوص به خودش را دارد و امیدواریم امسال هم با جذب منابع استانی و مجموعه شهرستان کار را پیش ببریم.
وی در ادامه سخنانش به املاک اختلافی شهرداری و دو اداره راه و شهرسازی و اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: سرانه تفکیکی طبق قانون از محل املاک دولتی و املاک اوقات به شهرداری تعلق می‌گیرد اما متاسفانه در ادوار گذشته واگذاری املاک و زمین ها شکل گرفته ولی هیچ سرانه ای به شهرداری تعلق نگرفته است. با توجه به واگذاری مجدد زمین در طرح نهضت ملی درخواست ما از این دو اداره این بود که املاک قبلی و واگذاری های قبلی هم به سرانه های شهرداری است و باید تعیین تکلیف شود و صدور پروانه برای واگذاری و ساخت و ساز های جدید باید منوط به تعیین تکلیف املاک قبلی باشد اگر این امر انجام شود میتواند منابع خوبی در قالب سهم سرانه ده درصدی املاک دولتی وارد شهرداری بروات شود که هم جوابگوی همشهریان برای واگذاری زمین مسکونی باشیم و هم آورده‌ای برای شهرداری باشد.
وی در خصوص دعوت از باغداران و تشویق آنان برای ایجاد خانه های بوم گردی و باغ رستوران ها در مسیر های اصلی گردشگری به سمت قناتها گفت: متاسفانه سازوکار درستی برای صدور مجوز برای این تفرجگاه ها و باغ رستوران ها وجود ندارد ما متقاضیان را به اداره کل میراث فرهنگی استان ارجاع میدهیم و آنها هم با رعایت سقف ۱۵۰ متر در قالب احداث سرایداری مجوزی را صادر می‌کنند. متقاضیان همچنان پیگیر مجوز و تسهیلات برای احداث خانه‌ای بوم گردی و باغ رستوران هستند.

حجت الاسلام نوی صفا امام جمعه بروات هم در این جلسه گفت: مهمترین چالش بروات امنیت است. بروات باغ شهر است و در کنار ظرفیت های زیادی که در آن وجود دارد فضاهای ناامن زیادی هم دارد.
وی افزود: اگر شاخص امنیت بالا کشیده شود عمران و آبادی بیشتری ایجاد می‌شود. ما باید بحث پیشگیری را بالا ببریم که به دنبال آن آسیب های اجتماعی هم کمتر خواهد شد. اگر برای امنیت بتوانیم اینجا پایگاه امنیتی داشته باشیم می توانیم در سایه امنیت اقدامات بیشتری انجام دهیم.

شاهرخ دهقان بخشدار بروات هم به پیگیری مسایل شهر از جمله عدم ارتباط بخش و روستاها و تلاش برای تعامل بیشتر بین بخش و روستاها و ایجاد زیرساخت های فرهنگی لازم در بخش اشاره کرد و گفت: شاخص های منفی مثل خودکشی، سرقت مسلحانه، قتل ،سلاح غیر مجاز همه به عدم وجود زیر ساختارهای فرهنگی لازم برمیگردد که لازم است در این زمینه ضعف ها با همکاری تبلیغات اسلامی، بسیج و آموزش و پرورش و حضور روحانی در روستاها کمک کنند تا در این زمینه ضعف ها برطرف شود.

محمد برزنگ فرماندار شهر بم هم قول پیگیری مسائل مطرح شده در نشست را داد و در خصوص ایجاد امنیت گفت: مردم و بسیج باید بیایند پای کار و اقدامات فرهنگی انجام دهند. پایگاه ها باید تقویت شوند ما هم حمایت می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12339

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.