افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

نخستین گروه ملخ‌های صحرایی به مزارع ریگان رسید

  • کد خبر : 6031
  • 05 خرداد 1399 - 17:39
نخستین گروه ملخ‌های صحرایی به مزارع ریگان رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان از ورود نخستین دسته ملخ‌های صحرایی طی ۲ روز گذشته به مزارع منطقه ده‌رضا از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، حمید فرامرزی روز دوشنبه افزود: اکیپ های دیده بانی پیرو هشدارهای قبلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در زمینه هجوم ملخ های صحرایی از اوایل فروردین ماه در شهرستان ریگان تشکیل شد و آموزش های لازم در مورد چگونگی ردیابی ملخ صحرایی به دیده بانان ارائه شد.

وی اظهار داشت: سوم خرداد سال جاری پس از گزارش مشاهده نخستین گروه از ملخ صحرایی در منطقه ده رضا که در فاصله ۴۰ کیلومتری ریگان واقع شده، نشست ویژه ای در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل و کارشناسان فوری به منطقه مورد هجوم ملخ ها اعزام شدند که پس از بازدید از روستای ده‌رضا، وجود ملخ صحرایی مورد تأیید قرار گرفت.

طبق گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان، ۴۸۰ هزار هکتار از مراتع این استان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی پایش شده است.

سال گذشته شمال استان کرمان از طریق ۲ شهرستان ریگان و ارزوئیه به آفت ملخ صحرایی آلوده شد که طبق گفته مسئولان جهاد کشاورزی امسال نیز این ۲ شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی و پایش قرار دارند.

آفت ملخ صحرایی ۲۰ درصد از خشکی های دنیا را در سیطره خود دارد و می تواند بیش از ۲۰۰ کیلومتر در روز پرواز کند که در هفته به بیش از یک هزار کیلومتر می رسد و البته رکورد پنج هزار کیلومتر را نیز دارد.

این ملخ روزانه معادل وزن خود، خوراک دارد و هر یک هزار و ۱۰۰ ملخ در یک روز می تواند معادل یک انسان یعنی حدود ۲ کیلوگرم از محصولات غذایی استفاده کند که در شرایط طغیانی تنه درختان از هجوم آنها مصون نیستند.

زاد و ولد این آفت نیز به گونه ای است که در طول سه تا پنج ماهه، ۳۰۰ تخم به فاصله یک هفته و در هر دوره ۹۰ تا ۱۲۰ عدد تخم در عمق ۱۰ سانتیمتری خاک می گذارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6031

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.