افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

نخستین همایش کشوری خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با همکاری آموزش و پرورش شهرستان ،مجمع خیرین شهرستان،فرمانداری بم برگزار شد.

  • کد خبر : 5074
  • 02 دی 1398 - 16:46
نخستین همایش کشوری خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با همکاری آموزش و پرورش شهرستان ،مجمع خیرین شهرستان،فرمانداری بم برگزار شد.

به گزارش طلوع بم، در این همایش دکتر موسوی آیت الهی معاونت عمرانی استانداری کرمان، مدیر کل اموزش پرورش استان کرمان اسکندری نسب ،واعظی مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس استان کرمان، دکتر اسفندیار مدیرکل ارتباطات بین المللی جمعیت هلال احمر کشور، دکتر سام زاده معاون داوطلبان هلال احمر استان کرمان و مسوولین شهرستان بم، نیکزادی […]

به گزارش طلوع بم، در این همایش دکتر موسوی آیت الهی معاونت عمرانی استانداری کرمان، مدیر کل اموزش پرورش استان کرمان اسکندری نسب ،واعظی مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس استان کرمان، دکتر اسفندیار مدیرکل ارتباطات بین المللی جمعیت هلال احمر کشور، دکتر سام زاده معاون داوطلبان هلال احمر استان کرمان و مسوولین شهرستان بم، نیکزادی پناه نماینده مردم شهرستان های شرق استان کرمان، هادی شهسوار پور فرمانداری شهرستان ، حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم و اعضای شورای شهر بم و بروات و دیگر مسولین وخیرین حضور داشتند.

بر اساس این گزارش از جمله خیرین حاضر در این مراسم خانم ها نسرین آل آقا، مقدم ، دکتر مستشاری،خاکباز نژاد، مریم کشاورزی، بسطامی، شرافتی ، آیین نژاد و اقایان دکتر اقبالی، دکتر فاطمی پور، میرطاهری، گمینی و نمایندگان صلیب سرخ جهانی و سازمان جهانی کاریتاس، اسفندیارپور و سایر خیرین گرامی در این همایش حضور داشتند.

کدوری رئیس آموزش و پرورش بم در این جلسه گفت : این همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در سطح کشور است که مدارس متعددی برای ۱۹ هزار دانش اموز باقی مانده از زلزله ساخته اند.

کدوری با اشاره به ساخت بیش از صد مدرسه توسط خیرین و بخش دولتی پس از زلزله بم گفت : اکنون دانش اموزان ما به ۳۷ هزار نفر رسیده ودر برخی مناطق نیازمند مدارس جدید هستیم .

وی افزود: درحال حاضر ده مدرسه کانکسی در بم وجود دارد و بیش از ۲۳ مدرسه حصار و محوطه ندارند هر چند در این شهرستان نیاز هایی چون سیستم گرمایشی و سرمایشی، آبخوری، سرویس بهداشتی، نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در زلزله بم با وجود حجم تخریب بالا به همت مردم شریف ایران اسلامی فضاهای آموزشی و فرهنگی برای ۱۹ هزار دانش آموز ساخته شد که در همین جا از خیرین قدر دانی میکنیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم نیز با تشکر از کمک رسانی خیرین در ساخت مدارس گفت : اکنون بم جزو یکی از محکم ترین شهرهای ایران شده است .کمک های شما خیرین عامل این افتخار است.

وی افزود: بحث خیرین و خیررسانی در متون دین مبین اسلام آورده شده است و جز فرهنگ ما ایرانیان محسوب می شود و باید در راستای توسعه این فرهنگ با ارزش تلاش کنیم.

شهسوار پور فرماندار بم گفت: تداوم این نوع همایش ها می تواند امیدی برای تلاش گران و فعالان این عرصه باشد تا از این طریق بتوانند مسیر و راه را ادامه دهند.

وی بیان کرد: شهرستان بم جایگاه ویژه ای در تاریخ دنیا دارد و وجود چهار اثر ثبت جهانی نیازمند نگاه ویژه است که باید به این شهر بشود.

باید تلاش کنیم جایگاه اصلی بم را باز یابیم و همیشه جایگاه جهانی خود را داشته باشد.

وی به مهمان حاضر در این همایش بیان کرد: خیرین مدرسه ساز با حضور مداوم و مشارکت در ساخت و ساز مدارس خدمات شایسته‌ای را به دانش آموزان و آینده سازان ارایه می‌کنند و عملکرد مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بم قابل ستایش است

واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم گفت: تلاش خیرین برای رفع کمبود‌های فضا‌های آموزشی و پرورشی بسیار چشمگیر بوده است و در طی چند سال گذشته با توجه به مسایل اقتصادی تلاش‌های بی وقفه‌ای انجام شده تا بهترین پروژه‌ها و فضا‌های آموزشی استاندارد در اختیار دانش آموزان استان کرمان قرار داده شود.

در طی چند سال اخیر بسیاری از خیرین به طور صد درصد مشارکت و تعهد ۵۰ درصدی و ۳۰ درصدی در ساخت مدارس داشته اند که جای تشکر دارد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: از سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس کشور بحث ایمن سازی مدارس است، البته نتوانستیم همه مدارس استان را پوشش دهیم، اما به هر حال خیرین در بخش ایمن سازی مدارس نیز ورود پیدا کرده اند و تا کنون در این حوزه هم خدمات ارزنده‌ای را به آموزش و پرورش و دانش آموزان ارایه کردند.

وی گفت: در حوزه مقاوم سازی، نوسازی و زیبا سازی مدارس نیز نقش خیرین پررنگ بوده است و مدارس را یاری کرده اند و تاکنون در شهرستان بم به همت خیرین محترم قریب به ۸۰ مدرسه خیری ساخته شده و در حال حاضر بالغ بر ۵ پروژه جدید کلنگ زنی و در دست اجرا می‌باشد که به زودی شاهد افتتاح و شاهدبهره برداری از آن‌ها خواهیم بود.

وی گفت: همه این خدمات بر روی این اصل بوده است که این دانش آموزان، آینده سازان این کشور هستند و باید در محیطی امن مشغول به تحصیل شوند.

احمد اسکندری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جان باختگان دانش آموز و فرهنگی زلزله سال ۸۲ شهرستان بم گفت:

وی افزود: کار خیرین مدرسه ساز می تواند کمک کار نظام حکومتی ما در دین مبین اسلام باشد و از آن و امور خیر می توانیم در بخش های مورد نیاز نظام استفاده کنیم.

اسکندری نسب ادامه داد: کار خیرین مدرسه ساز این است که به  مدارس جدید و نوسازی و تجهیز مدارس قدیمی کمک کنند و در جامعه ما فعالیت خیرین مدرسه ساز به عنوان یک کار بنیادین تلقی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه امروز با کمک خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی در کشور و استان به جایگاه بالایی رسیده ایم، اظهارداشت: البته هنوز در بسیاری از شهرها از جمله جنوب و شرق استان که جمعیت آن در حال افزایش است، نیاز فیزیکی به ساخت مدارس احساس می شود.

وی با بیان اینکه اکنون باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در راستای توسعه مباحث نوین آموزش و پرورش استفاده کنیم، افزود: به جای پرداختن به کمیت ها باید به سمت ارتقای کیفیت مدارس حرکت کنیم و در راستای بحث کیفیت سازی به موضوعاتی همچون ارتقای سطح علمی دانش آموزان، آزمایشگاه های مدارس، کارگاه های تخصصی مدارس و غیره بپردازیم.

احمد اسکندری نسب در خصوص برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در شهرستان بم، گفت: برگزاری این جشنواره می تواند با ظرفیت سازی بهتر و بالاتر سبب جذب خیرین دیگر به سمت موضوع مهم مدرسه سازی شود و برگزاری این جشنواره از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

گفتنی است این همایش پس از ۱۶ سال برای نخستین بار در سطح کشور در آستانه زلزله بم برگزار شد.

در زمان زلزله سال ۸۲ حدود ۱۹هزار دانش اموز در حال تحصیل بودند که با کمک دولت و خیرین مدرسه ساز بیش از یکصد مدرسه احداث شد و هم اکنون بیش از ۳۷هزار دانش اموز در سطح شهرستان بم در حال تحصیل هستند.

عکس: طلوع بم – زهرا دهقان
متن: طلوع بم – مونا موسی‌نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5074

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.