افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
معاون وزیر بهداشت:

میانگین تخت‌های بیمارستانی در بم از میانگین کشوری کمتر است

  • کد خبر : 2766
  • 28 تیر 1397 - 17:49
میانگین تخت‌های بیمارستانی در بم از میانگین کشوری کمتر است

قاسم جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: با توجه به حجم بالای بیماران جراحی، این بخش بیمارستان جوابگوی بیماران نمی‌باشد و توسعه این بخش از جمله مشکلات این واحد درمانی است. دکتر جانبابایی در حاشیه سفر و بازدید یک روزه خود از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بم در روز بیست و هفتم تیرماه سالجاری […]

قاسم جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: با توجه به حجم بالای بیماران جراحی، این بخش بیمارستان جوابگوی بیماران نمی‌باشد و توسعه این بخش از جمله مشکلات این واحد درمانی است.
دکتر جانبابایی در حاشیه سفر و بازدید یک روزه خود از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بم در روز بیست و هفتم تیرماه سالجاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار طلوع بم افزود: میانگین تختهای بخش بستری جراحی در مقایسه با بیماران این بخش و در مقایسه با استاندارهای جهانی بسیار کم است. همچنین شاخص تختهای بیمارستانی این منطقه از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است؛ چرا که سرانه تخت در کشور یک و نیم تخت به ازای هر هزار نفر می‌باشد و این در حالیست که این رقم در بم زیر یک نفر است.
معاون درمانی وزیر بهداشت اضافه کرد: طی چند سال گذشته و با نگاه ویژه دولت در خصوص طرح تحول نظام سلامت، کارهای زیربنایی خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده که ادامه این روند کمک زیادی به پیشرفت حوزه بهداشت و درمان خواهد کرد.
جان بابایی بیان کرد: کارهای بسیار خوبی در حوزه طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته از جمله توسعه و بهسازی هتلینگ و بخش های مختلف بیمارستانی، اتاق عمل، ldr و با توجه به توسعه بخشهای مختلف اما حجم عقب ماندگی‌ها در بم هنوز زیاد است. یکی از مهمترین مشکلات بیمارستان پاستور بم،‌ خدمت‌رسانی اورژانس می‌باشد که با توجه به ترانزیتی بودن محور کرمان – بم – زاهدان و لزوم خدمات رسانی به چهار شهرستان، در زمان بحران این بخش با مشکل مواجه است که البته از نظر طب اورژانس و پزشک مشکلی وجود ندارد اما اولویت وزارتخانه توسعه و افزایش فیزیکی بخش اورژانس است که بسیار حائز اهمیت و در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر بهداشت در پایان با اشاره به فعالیت‌های خوبی که در توسعه بخش زنان و زایمان انجام شده افزود: جهت توسعه این بخش و دیگر بخشهای بیمارستان و همچنین تبدیل بخش دیالیز به درمان و تعویض و تامین دستگاههای دیالیز قول مساعد می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2766

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.