افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

موزه‌های کرمان در تعطیلات عید فطر باز است

  • کد خبر : 10380
  • 12 اردیبهشت 1401 - 13:59
موزه‌های کرمان در تعطیلات عید فطر باز است
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از دایر بودن موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان در تعطیلات عید فطر (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ) خبر داد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا،  روز دوشنبه  مجتبی شفیعی افزود: تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در تعطیلات عید فطر از ساعت ۹ تا ۱۹ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

وی تصریح کرد: کرمان دارای ۲۵ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی است که موزه ساعت، فسیل کرمان و گلیم و فرش عشایری سیرجان از موزه‌های خصوصی و موزه دفاع مقدس، ارتش، شهید باهنر، موزه بانو حیاتی، آگیرا و نفت‌سوزها از موزه‌های مشارکتی این استان محسوب می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: باغ شاهزاده ماهان و باغ موزه هرندی کرمان جزو باغ موزه‌های این استان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران از موزه‌ها و اماکن تاریخی سراسر استان کرمان بازدید می‌کنند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده و هزاران جاذبه تاریخی، طبیعی و نیز تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، موقعیت ممتازی به این خطه در حوزه گردشگری بخشیده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از آن در منطقه شهداد به دست آمده، سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان شهرستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10380

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.