افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

معاون وزارت “ارتباطات وفناوری اطلاعات” مهمان ویژه جلسه شورای اداری شهرستان بود

  • کد خبر : 4283
  • 14 تیر 1398 - 11:14
معاون وزارت “ارتباطات وفناوری اطلاعات” مهمان ویژه جلسه شورای اداری شهرستان بود

جلسه شورای اداری شهرستان بم روز پنجشنبه ۱۳ تیر ماه با حضور دکتردهدشتی معاون وزارت “ارتباطات وفناوری اطلاعات” مهندس یافتیان عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران  ترابیان مدیر کل دفتر هماهنگی استانها ،  الهامی مدیر کل سازمان فناوری اطلاعات استان ،  سید رهام حسینی مدیر عامل مخابرات استان کرمان، نماینده و فرمانداران شرق استان در محل سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار شد

بر اساس گزارش خبرنگار طلوع بم، دکتردهدشتی معاون وزارت “ارتباطات وفناوری اطلاعات”ضمن تشکر از پیگیری های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران منطقه با اشاره به اینکه  تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات شما خواهیم داشت، بیان کرد: حضور مردم در روستاها وظیفه و کار ما را سنگین‌تر کرده است و ما برای ارائه خدمات به روستاها تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی گفت: این استان در حوزه ارتباطات با توجه به وسعت گستردگی و تعداد روستاهای زیاد در چندسال گذشته از عقب ماندگی ها و نقاط ضعف زیادی رنج برده که رسیدگی به این امور در اولویت کار وزارت خانه قرار دارد.

دهدشتی اشاره  داشت: در حوزه استان کرمان ۵۶۰۰ روستا از خدمات الکترونیک یا اینترنت استفاده می کنند و ۷۷۹ روستا دارای ارتباط شدند که باید تا پایان سال به ۳G و  ۴G تبدیل شوند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حوزه نرماشیر این استان با ۸۴۴ روستای و ۴۱۷ روستای دارای سکنه بدلیل محدودیت های اعتباری در برخی جاها با نقصان روبرو هستیم.

معاون وزارت “ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان کرمان هنوز با میانگین کشوری در حوزه ارتباطات نرسیده است و از آن فاصله دارد افزود: در این استان حدود ۱۱ هزار روستا وجود دارد که بیش از ۸ هزار روستای آن دارای سکنه است.آنچه برای وزارتخانه تکلیف شده روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته پوشش دهی ۹۰ درصد روستاها بوده است هرچند با کیفیت مطلوب نبوده است و باید در جهت بهبود کیفیت این پوشش دهی تلاش بیشتری صورت گیرد.

دهدشتی با بیان اینکه طی دو سال اخیر حدود ۶۰ میلیارد تومان در جهت توسعه زیرساختهای منطقه شرق استان تخصیص یافته است ادامه داد، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم با همکاری بخش خصوصی در دستور کار است که تا پایان سال روستاهایی با جمعیت بیشتر و یا مناطق گردشگری قطعا در اولویت قرار دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص رفع مشکلات تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل و اینترنت ثابت و همراه و همچنین ایجاد نمایندگی‌های مخابرات در شهرستان‌های شرق استان پیگیری خواهیم کرد البته باید با تدبیر خاصی این موارد رفع شود.

در ادامه این جلسه ابراهیم یافتیان عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیا اینکه کرمان امروز در بحث خدمات دیتای تجاری رتبه سوم کشورها داراست ادامه داد: اینترنت در بستر تلفن ثابت رتبه نهم و اینترنت در بستر فیبر خانگی رتبه اول را از آن خود کرد و پهنای باند بم ۱۰ گیگابایت بوده که طی یک سال به ۳۰ گیگابایت افزایش یافته است.

یافتبان افزود: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت شبکه انتقال استان اختصاص دادیم و امسال هم ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری به کرمان داده شده است.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ۳۰ درصد سرقت کابل در سطح کشور در کرمان بوده و ما با تکنولوژی کامل و جدید سعی در افزایش ارتباطات بدون سیم داریم، افزود: برای اجرای فیبر نوری نیازمند کمک بخشداران و دهیاران هستیم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در این نشست گفت: طی سه سال اخیر طول شبکه نوری در دولت تدبیر و امید با ۱.۴۸ صدم برابر ۱.۵ درصد رشد داشته و ظرفیت انتقال استان ۲۰ برابر رشد داشته است.

وی تصریح کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که می توان از جمله اقدامات و عملکرد در حوزه زیرساخت های ارتباطی به واگذاری ۳۰۰ پورت ftth به مشترکین خانگی و تجاری مخابرات و برقراری رومینگ بین اپراتورهای ارتباطی و اتصال حدود ۴ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد

در ادامه نماینده مردم شهرستان های (بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در تمام سطوح کارگزاران دولت تدبیر و امید با وجود نبود اعتبار کارهای ارزشمندی در شرق استان انجام داده اند و به مناطق محروم رسیدگی کرده اند.

حبیب اله نیکزادی پناه افزود: بیش از ۳۰ درصد اعتبارات وزارتخانه به استان کرمان اختصاص یافته است و شهرستان بم با سه اثر ثبت جهانی از جمله ارگ قدیم و منظر فرهنگی آن، دو قنات اکبرآباد و قاسم آباد همچنین کویر ایران که زیباترین نقاط آن مختص شرق استان است و محلی برای دسترسی گردشگران است که می تواند منبع درامدی برای شرق استان باشد.

وی عنوان کرد: منطقه شرق استان کرمان با داشتن سه قطب کشاورزی، صنعت و گردشگری و مهمتر از آن در جهت امنیت بیشتر با توجه به اینکه اولین خاکریز بعد از سیستان و بلوچستان است درجهت ارتباط آسان تر با دنیا قطعاً نیازمند پهنه وسیع مخابراتی است.

شهسوارپور فرماندار بم در این شورا با بیان اینکه علی‌رغم اقدامات انجام شده در بحث ارتباطات از متوسط کشوری پایین هستیم و متاسفانه آنتن‌دهی در برخی جاده‌های ما نامطلوب است و ما نیازمند کمک بیشتری هستیم ادامه داد: در مناطق کوهستانی و گردشگری تهرود، دهبکری، دریجان، دربر، جزین و … پوشش تلفن همراه مناسب نیست و نیازمند توجه ویژه  و بیشتری است.

 

خبر: طلوع بم -مونا موسی نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4283

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.