افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024

معاون قوه قضاییه: پرونده های اختلاف خانوادگی ابتدا به مصلحین ارجاع شود

  • کد خبر : 12354
  • 31 اردیبهشت 1402 - 17:40
معاون قوه قضاییه: پرونده های اختلاف خانوادگی ابتدا به مصلحین ارجاع شود

معاون قوه قضاییه و رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: پیشنهاد می شود جلو دادگاه های خانواده شوراهای حل اختلاف وجود داشته باشد تا اختلافات خانوادگی ابتدا به مصلحین ارجاع داده شود.

به گزارش طلوع ارگ، حجت الاسلام هادی صادقی روز یکشنبه در همایش مردم، سازش، پیشگیری با حضور سران طوایف و ریش سفیدان استان کرمان افزود: باید با مشارکت مردم حل اختلافات را آسان تر، سریع تر، پایدارتر و ارزانتر انجام دهیم؛ هر چه در شوراهای حل اختلاف و افرادی که در این مسیر حرکت می کنند سرمایه گذاری کنیم سود آن به نفع مردم، دادگستری و دولت است.

وی تصریح کرد: شوراهای پیشگیری از وقوع جرم باید زمینه های وقوع جرم را کاهش و به جای دادگاه و دادسرا، راهی همراه با رعایت انصاف و اخلاق را نشان دهند.

معاون قوه قضاییه اظهارداشت: فکر نکنیم دولت ها به تنهایی می توانند امنیت، نظم و عدالت را برقرار کنند زیرا کارهای بزرگ باید به کمک مردم صورت گیرد.

صادقی با اشاره به تشکیل ستاد ملی صبر گفت: این ستاد از تمامی اقشار مختلف قضایی، اداری، نظامی و انتظامی، روحانیت، طوایف و اقشار مردم تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: سران طوایف، روحانیت شیعه و سنی و ریش سفیدان نقش بسزایی در حل مشکلات و پیشگیری از وقوع جرم دارند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور بیان کرد: در نگاه اسلامی اخلاق اصل است و در نزاع بین حقوق و اخلاق نمی‌گوییم یکی باید فدا شود بلکه هر کدام سهم خود را دارد و به هر ۲ باید توجه کرد.

گفتنی است در این همایش از دست اندرکاران شوراهای حل اختلاف، صلح یاران، ریش سفیدان، سران طوایف، معتمدین، متنفذین و حکمین قرآنی با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12354

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.