افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024

معاون استاندار کرمان: رویکرد حزبی در جذب سرمایه‌گذاران تاثیری ندارد

  • کد خبر : 13739
  • 16 اسفند 1402 - 17:04
معاون استاندار کرمان: رویکرد حزبی در جذب سرمایه‌گذاران تاثیری ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: برای سرمایه‌گذارانی که اشتغال و تولید دارند می‌جنگیم و نگاهی به حزب و نگاه سیاسی سرمایه‌گذار نیز نداریم زیرا در این زمینه این نوع رویکرد تاثیر نخواهد داشت.

به گزارش طلوع ارگ، روز چهارشنبه در سی و پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان با دستور کار بررسی مشکلات معدن “خان خاتون” بم در خصوص پروانه بهره‌برداری این کارخانه در محل این معدن افزود: تولید ما جنگ اقتصادی است و این نگاه در استان وجود دارد زیرا معدن از محورهای اصلی توسعه‌ ما به شمار می‌رود و محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه قضایی باید در این زمینه بخشی‌نگری نداشته باشند.

وی بیان کرد: مسئولان در خط مقدم جنگ اقتصادی و سرمایه گذاران در سنگر کمین قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به الزامات مدیریت امور به نفع جلب سرمایه گذار گفت: مسئولان در استان باید بتوانند دور میز بنشینند، حرف بزنند و کار تیمی با هدف حل مشکل انجام دهند.

وی ادامه داد: در کارگروه رفع موانع تولید سعی شده با کمک دستگاه قضا و بسیج مهندسین مشکلات حل شود؛ بسیج مهندسین نیز کار ارزیابی و پیگیری مصوبات را برعهده دارد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: مواردی در استان وجود دارد که باید حل شود و تا زمانی که فکر توسعه‌ای نداشته باشیم اتفاقی رخ نمی دهد.

وی توضیح داد: سرمایه‌گذار در کشورهای دیگر و بدون امنیت مانند آفریقا و افغانستان فعالیت می‌کند اما متاسفانه در استان با مشکل مواجه می شود و نمی تواند فعالیتی داشته باشد.

حسن زاده تصریح کرد: چه بخواهیم یا نخواهیم توسعه استانی ما معدنی است ولی متاسفانه محدوده‌های استان ما تعطیل، بلوکه شده یا به مزایده نرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: اداره کل صمت باید در سال آینده تمامی محدوده‌های استان را به صورت شفاف در اختیار ما قرار دهد و دلیل توقف هر کدام را هم عنوان کند.

وی همچنین تصریح کرد: در این کارگروه درباره کارخانه معدن خان خاتون مصوب شد اداره کل صمت پروانه بهره‌برداری صنعتی یکساله این کارخانه را طبق ماده ۹۰ قانون معادن و با رعایت سایر قوانین و مقررات صادر کند و سازمان محیط زیست نیز در این یکسال موافقت محیط زیست را از تهران به دست بیاورد.

حسن زاده عنوان کرد: در صورتی که در این یک سال محیط زیست نتوانست موافقت لازم را کسب کند، پروانه بهره‌برداری تمدید نشود.

معدن بخش خصوصی سرب و روی خان خاتون با ۵۰۰ نفر اشتغال در ‌۶۵ کیلومتری ‌شمال غربی ‌شهرستان بم ‌واقع‌شده ‌است‌. مجتمع معدنی روی خان خاتون شهرستان بم از معادن فعال در زمینه استخراج و فرآوری روی در استان کرمان و کشور به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.