افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
استاندار کرمان:

مسئولان فضا را برای فعالیت بی‌دغدغۀ خبرنگاران فراهم کنند

  • کد خبر : 9000
  • 18 مرداد 1400 - 11:08
مسئولان فضا را برای فعالیت بی‌دغدغۀ خبرنگاران فراهم کنند

استاندار کرمان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان که شامگاه هفدهم مردادماه، در محل موزه دفاع مقدس برگزار شد، در یک پیام ویدئویی، ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران استان در بحران کرونا، گفت: «از خبرنگاران می‌خواهم در نقد، خود را سانسور نکنند و از مدیران هم می‌خواهم از نقد مشفقانه‌ی اهالی رسانه […]

استاندار کرمان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان که شامگاه هفدهم مردادماه، در محل موزه دفاع مقدس برگزار شد، در یک پیام ویدئویی، ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران استان در بحران کرونا، گفت: «از خبرنگاران می‌خواهم در نقد، خود را سانسور نکنند و از مدیران هم می‌خواهم از نقد مشفقانه‌ی اهالی رسانه دلخور نشوند و پای رسانه را به دادگاه باز نکنند».

علی‌ زینی‌وند بیان کرد: «سال‌ها و دهه‌هاست که همه‌ی سیاستمداران دنیا به نقش رسانه‌ها در اداره‌ی کشورها پی بردند».

وی خبرنگاران را مشاوران بی‌مزد و منت مدیران دانست و افزود: «مسئولان باید فضا را برای فعالیت بی‌دغدغه‌ی خبرنگاران فراهم کنند».

استاندار کرمان بیان کرد: «در استان کرمان هم که جزو استان‌هایی است که خبرنگاران تاثیرگذاری دارند از خبرنگاران می‌خواهم در نقد، خود را سانسور نکنند و از مدیران هم می‌خواهم از نقد مشفقانه‌ی اهالی رسانه دلخور نشوند و پای رسانه را به دادگاه باز نکنند».

وی همچنین افزود: «از اهالی رسانه تقاضا دارم هیچ‌گاه تحت تاثیر فضاهای ساختگی قرار نگیرند که بخشی از عملکرد یک دستگاه یا مدیر را ناخواسته تخریب کنند، البته این اتفاق رخ نداده اما باید دقت کنند».

زینی‌وند گفت: «کوچک‌ترین بی‌‌دقتی در انتشار یک خبر می‌تواند سرخطی باشد برای تخریب‌های بیشتر که نمونه آن بحث ارامستان کرمان بود که حواشی غیرواقعی زیادی در آن مطرح شد و متاسفانه منشا آن به دلیل بی‌دقتی در برخی رسانه‌های داخلی بود».

وی ادامه داد: «در هر استان کلیدواژه‌هایی داریم که روی آن‌ها تفاهم شده مانند توسعه‌ی متوازن، توسعه‌ی مشاغل خرد، توسعه‌ی گردشگری، نقش بخش خدمات در ایجاد اشتغال و گسترش شرکت‌های دانش بنیان که این‌ها بر مبنای آمایش و اتاق‌های فکر، طی سال‌ها شکل گرفته که رسانه‌ها باید در ترویج این کلید‌واژه‌ها و مطالبه‌گری به مسئولان کمک کنند».

زینی‌وند ادامه داد: «همچنین از رسانه‌ها درخواست دارم زمانی که به جایی می‌رسند که ممکن است فساد یا رانت در کار باشد، اگر به یقین رسیدند، در اگاهی‌رسانی به مدیران کمک کنند».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9000

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.