افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
حاج محمدحسین شفیعی کارآفرین، سرمایه گذار و مدیرارشد پروژه بزرگ گروه مسکن و ساختمان بهار در مصاحبه با هفته نامه طلوع بم عنوان کرد:

مردم شهرستانهای بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارند که این تعداد در سال های آتی افزایش چشمگیری خواهد داشت

  • کد خبر : 8733
  • 11 خرداد 1400 - 16:22
مردم شهرستانهای بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارند که این تعداد در سال های آتی افزایش چشمگیری خواهد داشت

آنچه گذشت در شماره قبلی ویژه‌نامه عملکرد گروه مسکن و ساختمان بهار در ارگ جدید بم که در اسفند و فروردین به طور گسترده در منطقه شرق استان کرمان توزیع شد، حاج محمدحسین شفیعی مدیر ارشد گروه بهار به نکات مهمی اشاره کردند: حتی در این شرایط سخت اقتصادی نیز که با افزایش سرسام آور […]

آنچه گذشت

در شماره قبلی ویژه‌نامه عملکرد گروه مسکن و ساختمان بهار در ارگ جدید بم که در اسفند و فروردین به طور گسترده در منطقه شرق استان کرمان توزیع شد، حاج محمدحسین شفیعی مدیر ارشد گروه بهار به نکات مهمی اشاره کردند:

حتی در این شرایط سخت اقتصادی نیز که با افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی روبرو بوده و هستیم پروژه را تعطیل نکرده و با قدرت آن را ادامه می دهیم.

ما هیچگاه صرفا بدنبال سود شخصی و مالی نبودیم و همین باعث شده تا در این شرایط سخت اقتصادی نگذاریم کارگاهها تعطیل و عده زیادی بیکار شوند. ما روشی مبتنی بر اعتمادسازی و شفاف سازی حداکثری را برای مردم در ارگ جدید در پیش گرفته ایم. همانطور که در سی سال گذشته در پروژه های مختلفی در نقاط مختلف کشور همین رویکرد را داشته ایم.

زمانی که پیشرفت فیزیکی ساختمانها در مرحله اسکلت بتنی باشد شروع به واگذاری میکنیم و درواقع به مردم زمین وهوا نمی فروشیم. از هیچکدام از کسانی که در سال ۹۸ نام نویسی کرده اند هیچ پولی دریافت نشده و آن نام نویسی صرفا جهت برآورد میزان متقاضی مسکن در منطقه بوده است.

با همین رویکرد خوشبختانه توانستیم بسترساخت ۱۲۰۰واحد آپارتمانی و ۳۰۰ واحد ویلایی را فراهم کنیم و تعدادی از واحدها را به پیشرفت بالای ۴۰ درصدی برسانیم. با توجه به افزایش بسیار بالای قیمتها همچنین عجله برخی از متقاضیان، شاید پیش فروش برخی پروژه ها را با پیشرفت فیزیکی کمتر انجام دهیم.

مهمترین مسائل و مشکلاتی که در دو سال اخیر گریبانگیر پروژه بوده است ۱- تفکیک زمینها و اسناد مالکیت ۲- شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اجباری چند ماهه ۳- گرمای هوا و تعطیلی بتن ریزی در فصل تابستان ۴- و مهمترین عامل افزایش سرسام آور قیمت مصالح و بی ثباتی در بازار می باشد.

تعداد ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم در پروژه ها مشغول به کار هستند. کار بزرگی رقم خورده و امیدواریم بتوانیم با وجود تمامی مشکلات آن را به سرانجام برسانیم. ما کارگاه ها را تاکنون فعال نگه داشته ایم و با یاری خدا به کار خود ادامه میدهیم.

آقای شفیعی در مصاحبه با هفته نامه طلوع بم، به اهمیت و لزوم برنامه ریزی برای تامین مسکن مردم شرق استان در سالهای آینده توسط مسئولین فعلی اشاره کرد و افزود: اگر مسئولین فعلی منطقه نسبت به این موضوع غافل باشند در آینده ای نزدیک و نهایتا تا چهار الی پنج سال آینده باید پاسخگوی سیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از عدم توازن تامین و قیمت مسکن در بم و سه شهرستان دیگر باشند. درهمین وضعیت فعلی و در یکی دو سال اخیر این موضوع آغاز شده و شاهد بروز مشکلات زیادی برای جوانان و خانوارهای فاقد مسکن هستیم و این مشکل تا چند سال دیگر به نقطه غیرقابل کنترل خواهد رسید. چون هیچ اقدام خاصی از سوی مدیران و مسئولین فعلی منطقه در این زمینه صورت نگرفته است.

ما نیز در حال حاضر تنها پروژه بزرگ ساخت مسکن در جنوب شرق کشور را آغاز کرده ایم و در این شرایط نامساعد اقتصادی انتظار بیشتری از مسئولین منطقه داشته و داریم. راهکارهای مختلفی وجود دارد تا مسئولین باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال از پروژه ما پشتیبانی و مانع زدایی کنند. ازحجت الاسلام والمسلمین دکترموسی غضنفرآبادی نماینده محترم، ائمه جمعه، چهار فرماندار محترم شهرستانهای بم، ریگان، فهرج و نرماشیر و مدیران شهری مجدانه می خواهیم در جهت حمایت از توسعه پایدار منطقه شرق و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تحقق شعار سال همراه ما در این پروژه ها باشند.

آقای شفیعی در ادامه با اشاره به لزوم توجه بیشتر به وجه مسکونی ارگ جدید گفت: درسال های اخیر بیشترین توجهات به بعد صنعتی ارگ جدید شده است و با افزایش کارخانجات خودروسازی و افراد شاغل در آنها، می توان با ارائه راهکاری مناسب و همراهی و حمایت مدیران و مسئولین فعلی برای پرسنل و کارگران خدمات مسکونی و رفاهی مناسب را ایجاد نمود. چون متاسفانه شاهد این هستیم که به علت کمبود مسکن و شرایط کنونی منطقه، مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر شده اند و بسیاری از آن ها مجبورند با طی کیلومترها راه از روستاها و شهرهای دور و نزدیک شرق استان کرمان برای رسیدن به محل کار خود در جاده های پرخطر منطقه تردد نمایند. ما فاز یک پروژه را براساس ۱۰ درصد ظرفیت ارگ جدید بنا نهادیم که ۱۵۰۰ واحد مسکونی عملیاتی گردید و ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر در این منطقه قابل اجرا می باشد.

حاج محمدحسین شفیعی تصریح کرد: ما طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مسکن بهار کار ساخت واحدهای ویلایی و آپارتمانی را آغاز کرده و با نیت و هدف خود که همانا تامین مسکن مورد نیاز منطقه می باشد به فعالیت خود ادامه می دهیم و علاقه مندیم که با حمایت مسئولین بتوانیم مردم عزیز را بیش از پیش از مواهب و شرایط عالی تهیه مسکن بهار در این چهار شهرستان بهره مند نماییم.

مدیرارشد گروه مسکن و ساختمان بهار با ابراز تشکر از کلیه کسانی که تاکنون از این پروژه حمایت و بازدید کرده اند، از حمایتهای بی دریغ جناب آقای مهندس فاضل مدیرعامل محترم شرکت عمران ارگ جدید که در حال حاضر یکی از بهترین مدیران جنوب شرق استان هستند و در جهت توسعه و پیشرفت ارگ جدید برای آیندگان نیز گام های موثری را برداشته اند، تقدیر و تشکر نمود و گفت: با نظارت و حساسیت های ایشان و برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مشاورین و مهندسین مجموعه، اتفاق های خوبی برای رفاه حال ساکنین پروژه های مسکونی رقم خورده است که یکی از آنها ساخت فضاهای تجاری، رفاهی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به صورت مجزا در هر فاز مجموعه ها می باشد.

در کنار این موضوع باید بدانید؛ نوع و نحوه اجرای این پروژه و هدف آن قابل قیاس با پروژه های دیگر نمی باشد و مزیت خاص آن حتی در بین انبوه سازان ایران در نحوه دریافت و پیش فروش واحدها است و اساس آن بر پایه شفافیت کامل و اعتماد عمومی بنا نهاده شده است.

در پایان نیز از مردم عزیز خواهشمندیم که کلیه اخبار به روز گروه بهار را تنها از طریق مجله ارگ جدید، هفته نامه و کانال طلوع بم و کانال تلگرام و سایت مجموعه ما به آدرس www.bahar-co.com  پیگیری نمایند.

رکوردزنی عملیات بتن ریزی فونداسیون یکی از بلوکهای مجتمع آپارتمانی پردیس در کمتر از ۸ ساعت بیش از۴۰۰ مترمکعب بتن ریزی انجام شد که در منطقه بی نظیر است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8733

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.