افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست تقدیر از سفیران نوسازی بم:

مردم به عنوان مطالبه‌گر واقعی در بازآفرینی شهری‌ فعال‌ عمل کنند

  • کد خبر : 12015
  • 16 اسفند 1401 - 13:20
مردم به عنوان مطالبه‌گر واقعی در بازآفرینی شهری‌ فعال‌ عمل کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از برگزاری رویداد بزرگ بم شاهد تحولات چشمگیری در نوسازی مردمی در محدوده بافت‌های فرسوده هستیم.

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست تقدیر از سفیران نوسازی بم با اشاره به اینکه برگزاری رویداد بزرگ و سراسری “بم سفیر نوسازی برای ایران قوی” سرمشق خوبی برای انجام اقدامات بزرگ بازآفرینی شهری بود، گفت: این رویداد با برگزاری حدود ۱۵۰ نشست در ۱۰۱ شهر مختلف کشور، توسط سفیران نوسازی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویداد بم آثار و منشأ خیر و برکات زیادی در کشور به همراه داشت، اظهارکرد: نوسازی و مقاوم‌سازی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار و سقف لرزان از اولویت‌های مهم شرکت بازآفرینی شهری ایران به شمار می‌آید.

آئینی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۰۰ محله هدف بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد شهری شناسایی شده است، گفت: ۱۰۰ هزار کوچه هدف بازآفرینی در کشور وجود دارد و بر اساس اولویت، فازهای مختلف پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی تعریف و اجرایی خواهد شد.

او با اشاره اینکه برای نوسازی این تعداد محله هدف، نیازمند هزاران گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم، گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، نمایندگان شهرستان بم به عنوان سفیران نوسازی در رابطه با ترویج و آموزش بازآفرینی شهری به خوبی ایفای نقش داشته‌اند.

آئینی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی نگاه جدی و اولویت‌دار به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده دارند، گفت: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی منسجم و با همیاری شهرداری‌های سراسر کشور و کمک گروه‌های جهادی متخصص‌، بسیجیان و گروه‌های دانشگاهی و معتمدین محلات به عنوان حلقه‌های میانی، بستر را برای بازآفرینی شهری محله‌های هدف فراهم کنیم.

او با بیان اینکه حلقه‌های میانی یا گروه‌های جهادی، وظیفه ترویج و آموزش ساکنین محلات هدف شهری را بر عهده دارند، گفت: عمده مالکان واحدهای فرسوده از توان مالی مناسب برای نوسازی واحدهای فرسوده خود برخوردار نیستند و حلقه میانی یا همان حلقه‌های جهادی متخصص وظیفه دارند تا بستر مشارکت آنان را با سازندگان و توسعه‌گران فراهم کنند.

آئینی پیگیری احقاق حقوق متقاضیان نوسازی از شهرداری‌ها و سایر نهادهای ذیربط را از دیگر وظایف گروه‌های جهادی متخصص برشمرد و گفت: ما نیازمند ۱۰۰ هزار داوطلب برای پیگیری نوسازی در محلات هستیم که ترجیحا از اهالی همان کوچه باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید حادثه بم دومی در کشور رخ بدهد، گفت: مردم به عنوان مطالبه‌گر واقعی هم در امر بازآفرینی شهری‌ هم در امر نظارت بر ساخت‌وسازهای ایمن باید نقش‌آفرینی و فعال‌تر عمل کنند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.