افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

مراقب بارش‌های رگباری، تندباد و گرد و خاک باشید

  • کد خبر : 2567
  • 23 اردیبهشت 1397 - 14:08
مراقب بارش‌های رگباری، تندباد و گرد و خاک باشید

ناپایداری‌های جوی در استان کرمان امروز نیز همچنان ادامه دارد و توفان و پدیده گرد و غبار اکثر نقاط استان را در بر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از فارس، ناپایداری‌های جوی از اواخر هفته گذشته استان کرمان را فرا گرفته است و وزش باد نسبتا شدید، گرد و غبار معلق، رگبار پراکنده و بارش باران را طی روزهای اخیر در استان کرمان شاهد هستیم.

این ناپایداری‌های جوی امروز نیز در استان کرمان همچنان ادامه دارد و وزش تندبادهای لحظه‌ای به همراه گرد و خاک و در مناطق مستعد بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

بروز پدیده گرد و غبار معلق در اکثر نقاط استان کرمان 

حمیده حبیبی رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به ناپایداری‌های جوی که از اواخر هفته گذشته در استان کرمان شاهد آن هستیم، اظهار داشت: پدیده گرد و غبار معلق در هوا را امروز نیز در اکثر نقاط استان کرمان شاهد هستیم.

وی وزش باد نسبتا شدید را در بسیاری از مناطق استان کرمان طی امروز پیش‌بینی کرد و ادامه داد: با توجه به این شرایط، احتمال اختلال در راه‌های مواصلاتی استان کرمان – سیستان و بلوچستان، کرمان – یزد و کرمان – فارس وجود دارد.

حبیبی عنوان کرد: برای فردا نیز در منطقه جنوب شرق استان همچنان این وضعیت جوی پایدار خواهد بود و وزش باد را در شهرستان‌هایی مانند ریگان و … خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اواخر فردا از غلظت گرد و غبار کاسته می‌شود، گفت: احتمال رعد و برق و رگبار پراکنده برای برخی از مناطق استان کرمان نیز طی امروز پیش‌بینی می‌شود.

شرایط ناسالم  میزان غلظت ذرات معلق و گازها در شهر کرمان 

رضا جزینی زاده مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه غلظت ذرات معلق و گازها امروز در شهر کرمان میانگین ۱۵۱ را نشان می‌دهد، گفت: این میزان آلودگی هوا یعنی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داریم.

وی بیان داشت: اما آنچه ما در آسمان می‌بینیم، بیشتر از این میزان عنوان شده است، زیرا سنسورهای پایش آلیندگی در نقاط پایین هستند و برداشت دارند و ذرات به دلیل سبکی در لایه‌های بالایی جو قرار می‌گیرند.

جزینی عنوان کرد: ما وضعیت خوبی از لحاظ هوایی و تنفس مردم به ویژه در جنوب شرق کشور و استان کرمان نداریم و با توجه وضعیت کنونی و خشکسالی‌ها، مطمئنا در سال‌های آینده شرایط بدتری را خواهیم داشت.

گروه‌های آسیب‌پذیر از حضور در محیط‌های باز خودداری کنند 

دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با توجه به آلودگی هوا و هجوم ریزگردها در استان کرمان اعلام کرده است که گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله نوزادان، کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و قلبی و مادران باردار از حضور در محیط‌های باز خودداری کنند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر استفاده از ماسک برای گروه‌های در معرض آسیب در صورت حضور در محیط باز عنوان کرده است: دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح و ورزش در کلاس بمانند و از فعالیت در محیط باز خودداری کنند.

مراقب بارش‌های رگباری، تندباد و گرد و خاک باشید

دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، ناپایداری‌های جوی در استان کرمان به طور متناوب تا امروز یکشنبه ادامه دارد و امروز احتمال رگبارهای پراکنده باران ، وقوع رعد و برق ، وزش تندبادهای لحظه‌ای به همراه گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

لذا با توجه به ویژگی بارش‌های این فصل که به صورت لحظه‌ای و شدید است، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

به گفته دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان، امروز در محور رفسنجان – یزد، محور سیرجان به سمت غرب، شهداد به نهبندان و همچنین در محور بم به سمت فهرج و زاهدان سرعت وزش باد موجب طوفان شن و گرد و خاک می‌شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2567

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.