افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
مدیرکل امور مجلس در وزارت میراث فرهنگی گفت:

مخالف گسترش ساخت‌وساز در شهرک قشمی بم هستیم

  • کد خبر : 11896
  • 27 بهمن 1401 - 13:02
مخالف گسترش ساخت‌وساز در شهرک قشمی بم هستیم

مدیرکل امور مجلس در وزارت میراث فرهنگی گفت: مشکلات شهرک قشمی در حوزه میراث نیست و مخالف گسترش ساخت‌وساز در این منطقه هستیم لذا باید محدودیت ساخت‌وساز در این منطقه ایجاد شود.

طلوع ارگ- صادق ملایی: محمد کریمی شبانگاه چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت شهرک قشمی شهرستان بم افزود: تصمیم گیری در مورد گذاشتن بلوک سیمانی به منظور ایجاد محدودیت ساخت و ساز یا انتقال ساکنان به فضای دیگر مربوط استانداری و فرمانداری است و میراث برای حل این مشکل پای کار آمده است.

وی تاکید کرد: سیاست جدید وزارتخانه میراث‌فرهنگی تاکید بر حفظ و حراست از بناهای تاریخی است و باید علاوه بر توجه بسیار جدی به این موضوع مشکل و گرفتاری مردم نیز حل شود.

مدیرکل امور مجلس در وزارت میراث فرهنگی ادامه‌داد: در شهرک قشمی تخلفی در سال‌های ۸۴ صورت گرفته و مجوزی که صادر شده تخلف بوده است لذا باید راهی باید پیدا کرد که علاوه بر حل مشکل مردم، برای بنای تاریخی نیز مشکلی ایجاد نشود.

کریمی توضیح‌داد: اگر بخواهیم قانون را در این شهرک عملی کنیم باید قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گیرد زیرا در عرصه و حریم ساخت و ساز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه افراد کم برخوردار جامعه در این مکان ساکن شده و ساخت‌وسازهایی انجام داده‌اند، عنوان‌کرد: اینکه زیرساخت‌ها را ادامه دهیم یا توسعه نداشته باشد و همچنین دغدغه معیشتی و بافت اجتماعی، اقتصادی مردم از نگاه تخصصی کمترین سهم را وزارتخانه میراث بر دوش دارد.

مدیرکل امور مجلس در وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: یک بُعد قضیه فرهنگی، به معنای سبک و شیوه زندگی مردم است و بحث دیگر احساس وظیفه‌ای که هر کدام از ما بخصوص شهروندان بمی در حفظ و نگهداری این بنای شاخص تاریخی دارد که باید فرهنگ‌سازی شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در بحث تعیین عرصه و حریم جدید این منطقه می‌توان بازنگری کرد و اتفاق جدیدی رخ دهد.

وی همچنین از تبدیل وضعیت بیش از ۹۰۰ نیروی میراث فرهنگی در کل کشور در دوره وزارت عزت الله ضرغامی خبر داد و خاطر نشان کرد: حدود ۱۶۰نیروی ارگ بم هم شامل این تبدیل وضعیت شدند.

کریمی درباره پیشنهاد ارتقای اداره میراث فرهنگی بم به معاونت یا اداره کل گفت: تشکیل اداره کل در شرق استان کرمان، مربوط به نگاه سختگیرانه‌ای در سازمان اداره استخدامی است که استانداردهای خودش را دارد تا این سازمان با کلیت این موضوع موافقت نکند هیچ حوزه‌ای مجزا نمی‌تواند برای خود اداره کل تاسیس کند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11896

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.