افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان:

ارگ میراث گهرباری که در اختیار ماست و باید توجه بیشتری به آن شود

  • کد خبر : 1762
  • 14 آذر 1396 - 16:23
ارگ میراث گهرباری که در اختیار ماست و باید توجه بیشتری به آن شود

نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت ۱۴ سال از زلزله بم از روند ساخت ساز و مرمت ارگ راضی نیستیم .

نیکزادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی  در بازدید از ارگ تاریخی بم گفت: متاسفانه از روند بازسازی ارگ تاریخی راضی نیستم و ارگ بم در تاریکی و خاموشی کامل است هیچ استفاده ای در بحث گردشگری داخلی و خارجی از ارگ بم نمیشود شب ها ارگ بم تاریک و خاموش است باید مسئولین برای نور پردازی و استفاده از ارگ اقدام کنند ارگ بم میتواند منبع درامد خوبی برای مردم و شهر بم باشد .

نیکزادی گفت: مدیر پایگاه جهانی ارگ بم در بم نیست و هر چند ماه یک بار به بم میاید و این نارضایتی کارگران ارگ مردم و روند ساخت ساز و مرمت ارگ بم را مشکل کرده است مدیر پایگاه جهانی ارگ اگر میخواهد مدیر ارگ بم باشد باید در بم ساکن باشد ، متاسفانه میراث فرهنگی بم و پایگاه جهانی ارگ بم از هم جدا هستند و باید با هم ادغام شوند این موضوع را به ریاست میراث فرهنگی کشور گفتم و خواستار پیگیری آن هستم .

نیکزادی افزود: دولت خارج از بودجه سال ۹۵ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت ارگ بم اختصاص داده این اعتبار به سال ۹۶ انتقال یافته است و ۴۰درصد این اعتبار تخصیص داده شده است باید هر چه سریعتر ساخت ساز و نور پردازی ارگ قدیم انجام شود ، ارگ یک میراث گهرباری است در اختیار ما باید توجه بیشتری به آن شود زیرا درآمد گردشگری از کشاورزی بیشتر است .

نماینده مردم شرق استان گفت: باید از تمام فضای ارگ بم استفاده شود و از گارگران ارگ بم خواست تمام توان خود را در ساخت ارگ بم بکار گیرند ./yjc

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1762

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.