افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
معاون امنیتی استاندار کرمان خواستار شد:

مبارزه علنی با مشروبات الکلی از سوی نیروی انتظامی

  • کد خبر : 1109
  • 15 شهریور 1396 - 18:43
مبارزه علنی با مشروبات الکلی از سوی نیروی انتظامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: وزارت اطلاعات و اداره کل اطلاعات استان باید به صورت ویژه روی موضوع مبارزه با باندهای تولید و توزیع مشروبات الکلی کار کرده و منشاء آن را شناسایی کند و در کنار آن باید با کارهای فرهنگی از مصرف مشروبات الکلی در جامعه جلوگیری شود.

حمید ذکاء اسدی ظهر امروز ۱۵ شهریورماه در کمیته استانی مبارزه با سوء مصرف مشروبات الکلی افزود: واقعیتی که در حال حاضر عده زیادی را گرفتار و آمار قاچاق را افزایش داده است ورود مشروبات الکلی خارجی است.
وی با اشاره به اینکه وزارت کشور و شورای عالی امنیت کشور کمیسیونی را در استان ها برای مبارزه با مصرف مشروبات الکلی مشخص کرده و راهکارها نیز در این رابطه وجود دارد، عنوان کرد: در حادثه اخیر در شهرستان سیرجان پنج نفر فوت کرده و ۵۴ نفر دیالیزی شده اند که مشکلات زیادی برای خانواده های آنها ایجاد شده و این نشان دهنده اهمیت موضوع است.
وی به انجام مبارزه علنی با مشروبات الکلی از سوی نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهد و باید تدابیر بیشتر و اثرگذارتری برای جلوگیری از قاچاق مشروبات الکلی اندیشیده شود.
وی با اشاره به بهره برداری های رسانه های معاند از حوادث مربوط به مصرف مشروبات الکلی، تصریح کرد: عرضه مشروبات الکلی نسبت به مواد مخدر دشوارتر است و اگر بسیج و سایر نهادهای مربوطه فعال باشند به راحتی می توان با این پدیده برخورد کرد.
ذکاء اسدی اظهار کرد: سود بالای قاچاق مشروبات الکلی به اندازه ای است که گاهی باندهای ورود این مشروبات،  به نوعی پشتیبانی های بالایی از محموله های ورودی دارند.
وی بر انجام کار فرهنگی و پیشگیری نیز در راستای مبارزه با سوء مصرف مشروبات الکلی، تاکید کرد و گفت: همانگونه که اقدامات فرهنگی در راستای مبارزه با قلیان، موجب کاهش تقاضاهای این حوزه شده است،در حوزه مشروبات الکلی نیز می توان با فرهنگسازی ، اقدامات اثرگذاری را انجام داد.
وی بر کاهش دسترسی مردم به مشروبات الکلی تاکید کرد و گفت: افرادی که معتاد به مشروبات الکلی هستند نیز باید در مراکز ویژه ای مورد ترک اعتیاد قرار گیرند.
ذکا اسدی بر فعالیت بیشتر و موثر دستگاه های فرهنگی، هنری و تبلیغی با استفاده از توان و انرژی در خصوص آگاه سازی و پیشگیری از مصرف تاکید نمود و افزود: از آنجایی که یکی از عوامل موثر در اعتیاد به مشروبات الکلی و مصرف اولیه و بویژه در محافل عمومی از قبیل عروسی و جشن تولدهاست، لازم است کنترل بیشتر بر تالار های پیرایی و مراکز برگزاری جشن های عروسی اعمال گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، با اشاره به حرام بودن مصرف مشروبات الکلی در دین اسلام، بعد معنوی جامعه را ابزار اثرگذاری برای مبارزه با مصرف این مشروبات دانست./ایسنا

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.