افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
معاون فرماندار بم تاکید کرد:

لزوم مدیریت مصرف آب در فصل تابستان در بم

  • کد خبر : 2423
  • 29 فروردین 1397 - 10:56
لزوم مدیریت مصرف آب در فصل تابستان در بم

معاون سیاسی فرمانداری بم گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته، می‌طلبد که مدیریت مصرف آب در فصل تابستان در بم داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از فارس ، عباس زورونی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بم با موضوع خشکسالی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به کمبود بارندگی در سال ۹۶، باید در مصرف آب صرفه‌جویی و مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان در کشور رتبه اول در زمینه خشکسالی و شهرستان بم رتبه پنجم استان را در زمینه خشکسالی دارد، می‌طلبد که امسال مدیریت مصرف آب در فصل تابستان در بم داشته باشیم.

زورونی خواستار فرهنگسازی در زمینه آبیاری نوین و تحت فشار در بین کشاورزان منطقه شد و افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان بم، پیشنهادات و نظرات در مورد وضعیت بحرانی خشکسالی در سال جاری را به استان اعلام کنند.

علی خراسانی رئیس هواشناسی شهرستان بم نیز اظهار داشت: شهرستان بم حدود ۱۵ سال با خشکسالی درگیر است، بیشترین بارندگی در سال ۷۴ با میزان ۱۳۸ میلیمتر و کمترین بارندگی در سال ۸۶ با میزان ۱۰ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان بارندگی شهرستان بم ۲۴ میلیمتر بوده است و نسبت به میانگین بلند مدت هفت درصد و نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

عیسی عارف‌کیا رئیس اداره محیط زیست شهرستان بم نیز اظهار داشت: خشکسالی دشت سبز و تغییر تحول درختان و گیاهان را داریم و گرما به شدت وجود دارد.

وی ابراز داشت: متاسفانه هوای خشک خواهیم داشت و با ریزگردها نیز مواجه هستیم، فضای کم پوشش بوته‌ای در مناطق حفاظت شده از جمله سنگ مس ضعیف است.

عارف‌کیا گفت: در بحث محیط زیستی گونه‌های جانوری مثل جبیر مشکل اب داریم، فعلا ارتفاعات تاثیر بارش باران در چشمه متاثر خشکسالی نیستند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2423

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.