افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
در شورای شهر عنوان شد:

فقدان طرح ویژه گردشگری برای بم

  • کد خبر : 13288
  • 29 مهر 1402 - 19:15
فقدان طرح ویژه گردشگری برای بم

جلسه شورای شهر بم با حضور مسعود قمری رئیس میراث فرهنگی و شهرام جرجندی مدیر روابط عمومی و محمد حسین قاسمی مسئول حوزه گردشگری شهرداری بم شنبه بیست و نهم مهرماه با دستور کار برنامه ریزی در خصوص ۵ دی ماه برگزار شد. ◽️به گزارش طلوع ارگ، در این جلسه اعضای شورای شهر تاکید به […]

جلسه شورای شهر بم با حضور مسعود قمری رئیس میراث فرهنگی و شهرام جرجندی مدیر روابط عمومی و محمد حسین قاسمی مسئول حوزه گردشگری شهرداری بم شنبه بیست و نهم مهرماه با دستور کار برنامه ریزی در خصوص ۵ دی ماه برگزار شد.
◽️به گزارش طلوع ارگ، در این جلسه اعضای شورای شهر تاکید به برنامه‌ریزی دقیق برنامه های هفته گرامیداشت پنجم دی ماه توسط شهرداری داشتند تا کارها به روز آخر موکول نشوند. و نهایتا در این جلسه مقرر شد کمیسیون فرهنگی برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص برگزاری نمایشگاه ویژه هفته گرامیداشت پنجم دی ماه با حضور فعالین حوزه صنایع دستی، نمایشگاه عکس و … را پیگیری کند.

در بخش دیگر از این جلسه به بررسی برخی مسائل حوزه گردشگری نیز پرداخته شد.
مسعود قمری رئییس اداره میراث فرهنگی بم نبود زیرساخت مناسب را اصلی‌ترین مشکل حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات زیرساختی مهم در حوزه گردشگری، سرویس بهداشتی است، تا این حد که در وزارتخانه ستادی برای ساماندهی همین موضوع تشکیل شده است.
قمری در ادامه از پیگیری برای نصب بیلبورد در مسیرجاده کرمان بم خبر داد و همچنین افزود: طی دو ماه آینده تورهای گردشگری دانش‌آموزی، گردشگری کویر و نجوم با همکاری ۶ آژانس سطح شهر راه‌اندازی خواهد شد.
حبیب‌الله قلعه‌خانی عضو شورای شهر بم با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل‌های بالقوه شهر بم گفت: متاسفانه باید تاکید کنم ما فقط لقب شهر جهانی را یدک میکشیم و هنوز نتوانستیم حق را ادا کنیم که این ایراد به خود ما اعضای شورا هم برمیگردد و هر روز که میگذرد بیشتر دیر می‌شود. وی افزود: ما به یک طرح ویژه گردشگری نیاز داریم تا با تعامل با دیگر ارگانهای مربوط آن را اجرایی و مشکلات را کم کنیم.
حامد سلجوقیان رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر نیز تقویت‌خانه‌های بوم‌گردی را خواستار شد و گفت: ما باید میزبان خوبی برای گردشگران باشیم و باید سایر مجموعه‌های تاریخی نیز مانند کارخانه‌حناسایی، خانه عامری‌ها و … احیا شوند تا بتوانیم شب‌مانی مهمانان نوروزی را بیشتر کنیم. وی تاکید کرد: امسال خیلی زودتر برنامه‌های نوروزی را تدوین خواهیم کرد تا بهترین خدمات را بتوانیم به گردشگران بدهیم.
کریم غضنفرآبادی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز از نبود زیرساخت‌های لازم و عدم توجه اداره کل میراث گلایه کرد و گفت: گردشگری یک صنعت است، اما آیا دربم زیرساخت داریم؟! این شهر ظرفیت پذیرش چه تعداد مسافر را دارد‌؟! باید اداره کل میراث نگاه ویژه به شهرستان داشته باشد زیرا مردم گلایه‌مند هستند‌.

گفتنی‌است، منصور عزیزآبادی در حاشیه این جلسه از همکاری هادی شهسوارپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در برگزاری نشست شورای عالی استان در بم نیز تقدیر کرد.

طلوع ارگ- محمدجواد رحیم نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.