افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024
بازگشت محدودیت‌های کرونایی به شهرهای نارنجی استان کرمان؛

فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ممنوع شد / ممنوعیت خروج و ورود به ۴ شهرستان نارنجی استان

  • کد خبر : 8479
  • 16 فروردین 1400 - 12:41
فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ممنوع شد / ممنوعیت خروج و ورود به ۴ شهرستان نارنجی استان

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس در استان کرمان گفت که بنا به اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر شهرستان‌های کرمان، سیرجان، شهربابک و رفسنجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی در این مناطق اعمال می‌شود.

به گزارش طلوع ارگ، عباس تقی‌زاده بیان کرد: «با توجه به اعلام وضعیت جدید شهرهای کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کرمان و سیرجان از امروز ۱۶ فروردین‌ماه در وضعیت هشدار نارنجی قرار گرفتند».

وی افزود: «شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک پیش از این در وضعیت هشدار نارنجی قرار داشتند».

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس در استان کرمان ادامه داد: «بر این اساس و متناسب با وضعیت نارنجی بیماری کووید- ۱۹ الزامات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در مناطق نارنجی اعمال می‌شود».

وی اظهار کرد: «از عموم مردم درخواست می‌شود پروتکل‌های بهداشتی، استفاده‌ی مستمر از ماسک، رعایت ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی، ممنوعیت تردد شبانه و عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی را رعایت کنند».

تقی‌زاده افزود: «بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ باید تعطیل باشند و از طرفی این محدودیت با تغییر شرایط و تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل تسهیل و تشدید است».

وی خاطرنشان کرد: «کاهش حضور تا یک‌سوم (یک‌سوم دورکاری و یک‌سوم حضور) کارکنان دستگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان یک‌دوم باید صورت گیرد».

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس در استان کرمان اضافه کرد: «همچنین تمامی ماموریت‌های اداری غیرضروری باید لغو شود و برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات و با حضور حداکثر ۲۰ نفر امکان‌پذیر است».

وی ادامه داد: «بر اساس محدودیت‌های شهرهای نارنجی، فعالیت‌های آموزش حضوری مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به طور کامل تعطیل شود».

تقی‌زاده اظهار کرد: «همچنین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مانند نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه و مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز باید تعطیل شود».

وی تاکید کرد: «ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و جریمه‌ی ۵۰۰ هزار تومانی در هر ۲۴ ساعت برای متخلف اعمال می‌شود».

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا‌ویروس استان کرمان افزود: «تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در سطح شهر ممنوع بوده و جریمه‌ی ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان به دنبال دارد».

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مشاغل گروه سه شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه‌ها، سینماها، تئاتر‌ها و مهدهای کودک است.

گیم‌نت‌ها، باغ وحش، شهرهای بازی و مراکز تفریحی آبی در گروه مشاغل چهار قرار دارند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8479

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.