افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
استاندار کرمان:

عزت را با یارانه به ذلت تبدیل کرده‌ایم

  • کد خبر : 1290
  • 12 مهر 1396 - 9:02
عزت را با یارانه به ذلت تبدیل کرده‌ایم

استاندار کرمان اظهار کرد: متاسفانه در دولت گذشته و ناچارا در این دولت عزت را با یارانه به ذلت تبدیل کرده ایم که علمای دین باید فرهنگسازی کنند تا مردم یارانه ها خود را در صندوق های خرد روستایی برای توسعه اقتصادی مناطق خود سپرده گذاری کنند.

علیرضا رزم حسینی پنجم مهرماه درجلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان- شهرستان ریگان گفت: بیکاری یکی از بحران های ما است که در این راستا باید فرمانداری شهرستان ریگان برای کاهش این بحران در این شهرستان، مشاغل خانگی را شناسایی تا اقدامات لازم را در جهت افزایش اشتغال صورت پذیرد.
وی با بیان این مطلب که باید شغل های نو ایجاد شود، اظهار کرد: برای اجرایی شدن طرح ها نیاز به همکاری و همدلی همه دستگاه های استان می باشد.
 استاندار کرمان آثار موازی کاری را مورد انتظار حکومت ندانست و تصریح کرد: طرح نجات در جهت جلوگیری از موازی کاری دستگاه ها می باشد و همه دستگاه ها به صورت مشارکتی داوطلبانه اقداماتی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی انجام خواهند داد.
وی رمز موفقیت اقدامات توسعه ای و کاهش مشکلات و معضلات را همدلی و هم افزایی همه دستگاه ها دانست و ادامه داد: همه مسئولین دست در دست یکدیگر داده اند تا خدمت رسانی به مردم بکنند پس باید از این فرصت طلایی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی نهایت استفاده را کرد.
رزم حسینی با اعلام این مطلب که باید طرح نجات برای ریگان بومی سازی شود و مسئولیت هر نهاد مشخص شود، تصریح کرد: جامعه هدف باید ما افراد غیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، افراد معتاد بهبود یافته و افراد جویای کار باشد.
وی ادامه داد: طرح نجات در دو محله کرمان در حال اجرا می باشد و مشابه این طرح در شهرستان ریگان در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
استاندار کرمان ثمره توسعه فرهنگی و اقتصادی را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: برخی مشکلات ما تاریخی است و توسعه همه جانبه استان کرمان در جهت رفع این مشکلات می باشد.
وی با بیان این مطلب که دشمنان جدی داشته و داریم، تصریح کرد: اقدامات بسیار موثری در جهت کاهش محرومیت در نقاط مختلف کشور پس از انقلاب صورت گرفته است.
رزم حسینی با اشاره به آسیب های اجتماعی در شهرستان قلعه گنج در گذشته‌ها و با بیان امنیت حاصل شده در این منطقه در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: اقدامات توسعه گرا که در این شهرستان کلید خورد، نتایج بسیار شگفت انگیزی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.
وی تحول گرایی و نوگرایی را هزینه بر دانست و ادامه داد: امروز معین های اقتصادی مسئول کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق می باشند و به دنبال آن هستیم که علاوه بر استفاده از دانش این معین ها در راستای توسعه استان و مناطق، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نیز از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
استاندار کرمان کار در شهرستان های شرقی را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: اکنون دو معین اقتصادی در شهرستان های شرقی استان کرمان وجود دارد که به دنبال افزایش معین های اقتصادی این شهرستان ها به دلیل گستردگی کارها هستیم.
وی گفت: اگر به دنبال توسعه همه جانبه هستیم باید اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم که در چند سال اخیر در استان کرمان اختلافات سیاسی بسیار کاهش یافته است.
رزم حسینی هدف مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان را همدلی بین دستگاه ها دانست و عنوان کرد: ۱۵ سال طرح مالچ پاشی در منطقه ریگان تعطیل شده بود که در سال جاری هدف گذاری کرده ایم که ۲ هزار هکتار مالچ پاشی در این منطقه را داشته باشیم.
وی با بیان این مطلب که دولت خردگرا را کنار زده می شود و دولت ناخرد روی کار می آیند و مشکلاتی را برای ما ایجاد می کنند، اظهار کرد: عزت را با یارانه به ذلت تبدیل کرده ایم که علمای دین باید فرهنگسازی کنند تا مردم یارانه ها خود را در صندوق های خرد روستایی برای توسعه اقتصادی مناطق خود سپرده گذاری کنند.
استاندار کرمان تصریح کرد: شهید حججی ها سرشان را در راه آبادنی و آزادی کشورشان می دهند، در حالی که می توانند تسلیم شوند، این نشان می دهد ملت ما به این سادگی تحقیر نمی شود.
وی با اشاره به اینکه مناطق را می توان با استفاده از ظرفیت های انسانی همان مناطق ساخت، بیان کرد: ما افتخار می کنیم که مقام معظم رهبری اقتصادمقاومتی واقعی را در شهرستان قلعه گنج می دانند./ایسنا

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1290

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.