افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024
محمدامین راینی عضو اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و مدیرعامل شرکت «کارزان» تأکید کرد:

ظرفیت‌های بی‌شمار صنایع کرمان برای راهیابی به بازار اروپا

  • کد خبر : 12451
  • 29 خرداد 1402 - 18:31
ظرفیت‌های بی‌شمار صنایع کرمان برای راهیابی به بازار اروپا

استان کرمان علاوه بر پتانسیل‌های بسیار در زمینه تولید محصولات کشاورزی ظرفیت‌های بی‌شماری در سایر صنایع برای حضور در بازار اروپا دارد.

محمدامین راینی، عضو اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و مدیرعامل شرکت کارزان ضمن بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هیأت تجاری ۲۵ نفره از استان‌های مختلف کشور از طرف اتاق بازرگانی ایران با همراهی مؤسسه عصر قلم به اروپا سفر کردند که در این هیأت شرکت کارزان به نمایندگی از استان کرمان حضور داشت و سعی شد تا آنگونه که باید قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی استان را معرفی و به بازار اروپا شناسانده شود.
وی با اشاره به این‌که از کلیه اصناف و بخش‌های صنعتی نظیر ماشین‌آلات صنعتی، ساختمان‌سازی، کالای نوزاد، کودک، تجهیزات پزشکی، قطعات خودرو و… در این هیأت تجاری حضور داشتند تصریح کرد: در ابتدای این سفر و با حضور در فرانسه سعی بر این شد تا تجار فرانسوی در دیدار و گفت‌وگوی دوسویه با تولیدات و محصولات بازرگانان ایرانی آشنا شده و برای همکاری‌های فی‌مابین تعامل بیشتری داشته باشند.
وی افزود: این مراسم که در سالن وی آی پی لالوسیول پاریس برگزار شد ضمن بررسی نکات مهم از جمله مسائل حقوقی و قراردادهای تجاری، راهکارها و شرایط حضور در تعاملات ارتباطی با بازار اروپا نیز بررسی شد.
در این مراسم آقای بکیمنش وکیل و مشاور کنسولی فرانسه در ایران و آسیای مرکزی، آقای جین وکیل کانون وکلای پاریس و خانم علاوش مدرس دوره‌های قرارداد نویسی تجاری حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
همچنین در این سفر به دعوت یک شرکت فرانسوی دیدار و گفت‌وگویی با آقای میشال جانکرز رئیس انجمن مدف فرانسه انجام شد و در آن دو طرف هیأت تجاری ضمن معرفی محصولات خود در حوزه‌های تخصصی تولید به بحث و تبادل نظر پرداختند.
راینی در ادامه با اشاره به این‌که مقصد بعدی سفر هیأت تجاری ایرانی به اروپا کشور ایتالیا و شهررم بود گفت: به دعوت اتاق مشترک ایران و ایتالیا تجار ایرانی با تاجران ایتالیایی به بحث و تبادل نظر پرداختند و با توجه به تعاملات دوسویه و رسمیت و اعتبار اتاق بازرگانی ایران توافق‌های بسیار مهمی در این زمینه حاصل شد.
مدیرعامل شرکت کارزان در ادامه با اشاره به این‌‌که نکته بسیار مهم در این سفر بحث تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات و سختی‌های انتقال پول از اروپا به ایران بود افزود: به نظر می‌رسد با توجه به مقبولیت تولیدات ایران در اروپا و قیمت مناسب محصولات و تمایل اروپاییان به مراودات تجاری با ایران، مسئولان باید به فکر راه چاره برای حل این مسأله و رفع محدودیت‌های صادراتی داشته باشند./اقتصاد سبز

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12451

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۱
  1. شرف نداره اداره برق بم محله هایی که خودشون هستن قطع نمیشه برق سر ظهر اوج گرما برق خیابون شهدای نیروی انتظامی رو قطع میکنن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.