افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
معاون استاندار کرمان خبر داد:

طرح ضربتی ایمن سازی سواحل رودخانه ها برای اولین بار در استان کرمان

  • کد خبر : 1710
  • 08 آذر 1396 - 16:00
طرح ضربتی ایمن سازی سواحل رودخانه ها برای اولین بار در استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی رودخانه ها، طرح ضربتی ایمن سازی سواحل رودخانه ها برای اولین بار در استان کرمان را رقم زده است.

مصطفی موسوی در جلسه نقاط حادثه خیز استان با یادآوری خسارات سیل سال گذشته  در استان، افزود: احتمال جاری‌شدن سیل در  شهرستان ها  بدلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها و شیب زیاد زمین در بالا دست وجود دارد،  که در گذشته در مسیر این سیلاب ها بند ها و دایک ها احداث شده بود.
وی با اشاره به اینکه سیل گذشته حدود ۵۰ درصد از این بندها را تخریب کرده و یا رسوبات همراه سیلاب دالان های پل ها و کانال های آب را فراگرفته که موجب کاهش ظرفیت پل ها شده است، یادآورشد: بافت قدیم شهرهایی که در مناطق خشک و در اطراف رودها قرار دارند، با طغیان رودها، خسارات می بینند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با تاکید براینکه طبق قانون مربوط به حریم رودخانه ها، خانه هایی که در مسیر طغیان رودخانه ها قرار دارند، باید در آینده کاملا خالی شوند تا از خسارات مالی و جانی احتمالی جلوگیری شود.
موسوی با اشاره به اینکه ستاد بحران استان باید پیش از فصل بارش در استان کرمان از آمادگی لازم برای هرگونه حادثه برخوردار بوده و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی رودخانه ها، طرح ضربتی ایمن سازی سواحل رودخانه ها برای اولین بار در استان کرمان را رقم زده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح کل استان را در بر می گیرد، تصریح کرد: این طرح ظرف مدت حدود یکماه و با برآورد مبلغی بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال امکان گذشت از فصل بارندگی بدون خسارات سیل را میسر می سازد.

 

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1710

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.