افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح دانش آموز بمی در هشتمین المپیاد نانو عنوان ویژه با قابلیت تجاری سازی را کسب کرد

  • کد خبر : 1362
  • 18 مهر 1396 - 20:51
طرح دانش آموز بمی در هشتمین المپیاد نانو عنوان ویژه با قابلیت تجاری سازی را کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح «ام البنین بلوچی نژاد» دانش آموز مدارس شهرستان بم در هشتمین المپیاد نانو، عنوان ویژه با قابلیت تجاری سازی را کسب کرد.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه طرح‌های دانش آموزی با موضوعات متنوعی از جمله نانوکامپوزیت‌ها، کاتالیزورها، پلیمرها، نانو ذرات و فیلترها برندگان اصلی این المپیاد بودند، اظهار کرد: از بین۴۰ طرح برگزیده فقط طرح‌های «ام البنین بلوچی نژاد» دانش آموز پژوهشسرای دانش آموزی رویان شهرستان بم با موضوع «تهیه فیلتر طبیعی نانو کامپوزیتی اکسید آهن و الیاف خرما»  و اپلیکیشن «نانویی باش!» توسط علی خسرو نژاد از خراسان رضوی در هشتمین المپیاد نانو عنوان ویژه با قابلیت تجاری سازی را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در حاشیه نمایشگاه هشتمین جشنواره دانش آموزی فناوری نانو از۴۰ طرح برگزیده این جشنواره تجلیل و مدرک معتبر باشگاه نانو به این دانش آموزان ارائه شد.

وی بیان‌کرد: هزینه‌های تجاری سازی این دو طرح دانش آموزی توسط باشگاه نانو پرداخت خواهد شد.

محسن بیگی با اشاره به اهمیت فناوری نانو و لزوم ترویج آن در بین دانش آموزان، تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم در چهار سال اخیر سه آزمایشگاه دانش‌آموزی ویژه نانو در شهرستان‌های کرمان، سیرجان و جیرفت راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: براساس ارزیابی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو آزمایشگاه نانو مرکز پژوهش‌های علمی و آموزشی استان نیز رتبه اول را در بین آزمایشگاه‌های نانوی کشور در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به خود اختصاص داده است./ روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1362

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.