افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

طرح اقتصادی دولت موجب رونق تولید و عدالت در پرداخت یارانه‌ها می‌شود

  • کد خبر : 10465
  • 27 اردیبهشت 1401 - 18:19
طرح اقتصادی دولت موجب رونق تولید و عدالت در پرداخت یارانه‌ها می‌شود
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن چشم انداز طرح اقتصادی دولت برای ساماندهی یارانه‌ها گفت: این طرح موجب رونق تولید و عدالت در پرداخت یارانه‌ها می‌شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، موسی غضنفر آبادی در مورد تغییر سیاست ارز ترجیحی افزود: دولت با تغییر شیوه پرداخت ارز ترجیحی به دنبال توزیع یارانه بر اساس عدالت است و لازمه این اقدام  شفافیت جدی در پرداخت یارانه ها است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان داشت: باید افراد بیشتری مشمول گرفتن یارانه ها شوند اگر دولت در این زمینه خوب برخورد کند و بررسی جدی صورت دهد می تواند این طرح را به خوبی اجرایی کند.

نماینده مردم بم در مورد طرح کالا برگ های الکترونیکی گفت: این طرح پیامدهای مثبتی دارد ممکن است در ابتدای این طرح نقص هایی وجود داشته باشد اما ناگزیر از طی کردن این مسیر هستیم دولت، مردم و کشور باید این مسیر را طی کنند در شرایط فعلی قابل پذیرش نیست که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه پرداخت شود، اما به دست مردم نرسد.

غضنفر آبادی با بیان اینکه در پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد در تولید و توزیع بود، گفت: برای مرغ ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می شد اما با قیمت هشت هزار تومان به دست مردم می رسید و در ماه‌های اخیر هم به بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش یافت اگر این طرح انجام نمی شد احتمال وجود داشت که به رغم پرداخت یارانه در این حوزه  قیمت آن افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: باعث تعجب و تاسف است که برخی نمی خواهند این موضوع را باور کنند که با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی، برخی اقلام غیر ضروری  وارد می شد این خسارت بزرگی برای کشور بود و موجب فساد و رانت در کشور می شد.

نماینده مردم بم خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول اقتصادی و ساماندهی یارانه ها باعث رونق تولید و عدالت در پرداخت یارانه خواهد شد اگرچه در شرایط فعلی فشار زیادی بر دولت وجود دارد، اما وقتی دولت فراغ بال پیدا کرد به نواقصات احتمالی این طرح توجه می کند و مسیر خوبی را در این زمینه طی می کند.

غضنفر آبادی چشم انداز این طرح اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خیلی واضح است که این جراحی بزرگ اقتصادی به نفع مردم است و می تواند به رونق تولید و توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

وی افزود: همه کارشناسان بر این نظر بودند که این جراحی اقتصادی در کشور باید صورت گیرد اجرای این طرح کمک بسیار خوبی برای قشر کم درآمد خواهد داشت و دغدغه‌های گذشته معیشتی در کشور را کاهش می دهد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10465

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.