افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

شکوفایی معادن، بخش کشاورزی و فرهنگ کرمان در اولویت کار

  • کد خبر : 10376
  • 12 اردیبهشت 1401 - 11:27
شکوفایی معادن، بخش کشاورزی و فرهنگ کرمان در اولویت کار
استاندار جدید کرمان شکوفایی معادن جنوب کرمان را به همراه بخش کشاورزی و فرهنگ که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نوید داد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مهدی فداکار استاندار جدید کرمان با اشاره به ظرفیت های معدنی و بخش کشاورزی در استان و جنوب کرمان گفت: متاسفانه معادن جنوب کرمان از جمله تیتانیوم کهنوج مغفول مانده اند و شکوفایی این مهم در اولویت کار خواهد بود اگر چه معادن مس نیز در استان کرمان باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرند تا اشتغال و اقتصاد استان پویاتر شود.

وی با یادآوری سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جنوب کرمان و جیرفت و تاکید معظم له به فرهنگ، اشتغال و بخش کشاورزی افزود: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌شان در جمع مردم جنوب کرمان و اشاره به فرهنگ نسبت به راه اندازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دولت دهم اقدام شده است که باید زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای رفع دغذغه های فرهنگی ارتقای کیفی پیدا کنند.

فداکار توجه به رونق بخش کشاورزی را به عنوان مهمترین منبع درآمد مردم جنوب کرمان مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: زندگی و معیشت مردم جنوب کرمان به کشاورزی گره خورده است لذا باید به هر شکل ممکنی ضمن فراهم کردن زمینه صادرات نسبت به تعریف  بازارهای جدید نیز اقدام کارشناسی صورت بگیرد.

وی از شهدا و همرزمانش در دوران طلایی دفاع مقدس یاد کرد و گفت: استان کرمان در همه زمینه ها سرآمد بوده همانگونه در در دوران دفاع مقدس فرزندان این خطه افتخار آفرینی های ماندگاری در تاریخ دفاع مقدس ثبت کردند باید با تاسی از تجریبات آن دوره به عمران و آبادانی استان کمک کرد.

استاندار جدید کرمان همچنین با بیان مشکلات، نیازها و اولویت های استان در جلسه هیئت دولت اضافه کرد: در جلسه هیئت دولت به مباحث زیربنایی اشاره شده است و نظر رئیس جمهور نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته مساعد است لذا باید با همدلی در مسیر تعالی دیار شهید مقاومت گام برداریم.

فداکار با بیان این مطلب که  از همه مناطق استان کرمان شناخت  کامل دارم و سعی می کنم نگاهم عادلانه باشد افزود: جای جای استان کرمان را خوب می شناسم و با ظرفیت ها، قابلیت ها و مشکلات غریبه نیستم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10376

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.