افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024
احمد آبیار مدیرکل بازرسی استان کرمان عنوان کرد:

شرایط کرمان در حوزه اشتغال ارتقا یابد/وظیفه داریم از صنایع حمایت کنیم

  • کد خبر : 7170
  • 01 آبان 1399 - 10:11
شرایط کرمان در حوزه اشتغال ارتقا یابد/وظیفه داریم از صنایع حمایت کنیم

مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به اینکه شرایط این استان در حوزه اشتغال و رفع فقر باید ارتقا یابد، گفت: دستگاه‌های نظارتی در چارچوب وظایف و مقررات قانونی خود از واحدهای تولیدی و صنعتی همواره حمایت کرده و می‌کنند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به اینکه شرایط این استان در حوزه اشتغال و رفع فقر باید ارتقا یابد، گفت: دستگاه‌های نظارتی در چارچوب وظایف و مقررات قانونی خود از واحدهای تولیدی و صنعتی همواره حمایت کرده و می‌کنند.

احمد آبیار در نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان با اشاره به اینکه موضوع حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی در شرایط کنونی کشور از موضوعات بسیار مهم به شمار می رود، افزود: منطق حکم می کند و خواست مردم این است بنگاه های اقتصادی و شرکت های مهم از مجموعه های اقتصادی کوچک و متوسط حمایت کنند زیرا خواست عمومی این است که سرمایه ای که از این استان خارج می شود، از محل درآمد آن بیشتر از هزینه ها در استان سرمایه گذاری شود تا اقتصاد ارتقا یابد.

وی ضمن تقدیر از حمایت های جدی و قاطع دستگاه قضایی کرمان از مجموعه صنایع تاکید کرد: وظیفه داریم از صنایع حمایت کنیم و معتقدیم بر اساس داشته های موجود در این استان نباید وضعیت کنونی را داشته باشیم.

بازرس کل استان کرمان ادامه داد: دستگاه های نظارتی اگر به این باور برسند که سواستفاده شخصی و مالی صورت نگرفته است، تمام همت خود را برای کمک به مجموعه های بزرگ به کار می گیرند تا در راستای رفع فقر از جامعه گام های بلندتری برداشته شود.

در این نشست مقرر شد، مجموعه صنعتی قطعه گستر کرمان در راستای ساخت پمپ های صنعتی، درام (غلطک های زیر نوار نقاله) و اجرای پروژه CSM مشابه ساخت شرکت اتوتک آلمان در پالایشگاه خاتون آباد برای مجموعه صنایع ملی مس ایران و نیز ساخت تایرهای سنگ شکن HPGR برای مجموعه گهر زمین، گل گهر و سایر مجموعه های فولادی اقدام کند.

همچنین مقرر شد، نسبت به انتقال واحد بومی سازی شرکت گهرزمین از تهران به محل کارخانه قطعه گستر کرمان به منظور توسعه بومی سازی قطعات اقدامات لازم انجام شود.

در رابطه با ساخت، مونتاژ و دمونتاژ تایرهای HPGR در محل کارخانه قطعه گستر نیز اقدامات لازم طبق مصوبه انجام خواهد شد.

بر اساس تصمیم ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان مقرر شد تایرهای HPGR که نمونه داخلی آن در استان کرمان تولید می شود از لیست خرید خارجی تمامی شرکتهای فولادی خارج شود.

بر پایه مصوبات این نشست با ثبت این قراردادها برای ۴۰۰ نفر اشتغال ثابت اولیه برای مدت سه سال ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7170

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.