افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
در جلسه ستاد کرونا بم عنوان شد:

سیرصعودی کرونا در منطقه/ تشدید نظارت بر اعمال محدودیت ها/ اعلام نگرانی اصناف/ تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت کارخانه‌های ارگ جدید

  • کد خبر : 8507
  • 21 فروردین 1400 - 14:00
سیرصعودی کرونا در منطقه/ تشدید نظارت بر اعمال محدودیت ها/ اعلام نگرانی اصناف/ تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت کارخانه‌های ارگ جدید

جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان بم صبح امروز شنبه ۲۱ فروردین با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت الاسلام دانشی امام جمعه، دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای ستاد در سالن فرمانداری بم برگزارشد. به گزارش طلوع بم، هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن اعلام وضعیت قرمز شهرستان در خصوص اعمال […]

جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان بم صبح امروز شنبه ۲۱ فروردین با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت الاسلام دانشی امام جمعه، دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای ستاد در سالن فرمانداری بم برگزارشد.

به گزارش طلوع بم، هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن اعلام وضعیت قرمز شهرستان در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید گفت: تیم‌های نظارت از امروز کار خود را آغاز میکنند تا شاهد اجرای بی نقص اعمال محدودیت ها باشیم، وی در ادامه گفت: گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در این مدت تعطیل و صرفا مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت بازارها و پاساژهای سرپوشیده، و دست‌فروشان تا اطلاع بعدی ممنوع و همچنین مراکز تفریحی ،اقامتی و شهربازی تعطیل می‌باشند.

وی در ادامه گفت: هرگونه تجمع و آئین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تعطیل است و همچنین برگزاری مراسمات جشن وعزا ممنوع و در صورت مشاهده اعلام جرم علیه بهداشت عمومی تلقی می شود؛ وی افزود: ورود به آرامستان صرفا به تعداد محدودی از همراهان متوفی اجازه ورود داده می شود وی همچنین خواستار تشدید نظارت بر بهشت زهرای بم شد.

شهسوارپور در ادامه خاطر نشان کرد: تردد خودروها با پلاک غیربومی در شهرستان ممنوع است و رانندگان خاطی یک میلیون تومان جریمه می شوند و همچنین تردد تمام خودروها از ساعت ۲۲ لغایت ۳ بامداد در معابر ممنوع و متخلفان جریمه می شوند وی همچنین در خصوص تردد نیروهای امدادی و کارگران و پرسنل ارگ جدید و دیگر نیروهای خدماتی گفت: طبق هماهنگی انجام شده شماره پلاکهای افراد مذکور از طریق ارگان مربوطه به پلیس راه و راهنمایی و رانندگی اعلام می شود تا شامل جریمه نشوند. وی در ادامه گفت: کارخانه های ارگ جدید تعطیل نیستند و جزو گروههای شغلی ۱ محسوب می شوند.

شهسوارپور در پایان گفت: فعالیت مدارس وآموزشگاه‌ها به صورت حضوری ممنوع و دورکاری کارمندان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری به صورت یک دوم و در سایر ادارات دو سوم است.

دکتر اویسی رئیس دانشگاه علومپزشکی بم نیز در خصوص آخرین وضعیت شهرستان بم گفت: متاسفانه در وضعیت قرمز قرار داریم و ملاکهای جدید رنگ بندی شامل بیماران بستری قطعی، مشکوک و سرپایی میشود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: رنگ بندی شهرستان را دانشگاه علوم پزشکی بم مشخص نمیکند بلکه با توجه به آماری که ما در سامانه ثبت میکنم، وزارت بهداشت رنگ را اعلام میکند.

وی در ادامه گفت: در هفته اول فروردین ۱ بیمار بستری قطعی و ۹ بیمار سرپایی و ۸ تست رپید مثبت داشتیم که متاسفانه این آمار در هفته قبل به ۷ بیمار بستری و ۶۱ مبتلای قطعی و ۵۴ تست رپید مثبت افزایش یافته که نشان دهنده سیر صعودی بیماری در منطقه است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۸ بیمار قطعی و مشکوک در بیمارستان پاستور بستری هستند.

مظفر بنی اسدی رئیس اتاق اصناف بم نیز در این جلسه ضمن اعلام نگرانی از وضعیت کسبه گفت: این محدودیت ها به کسبه و بازار ضررهای بسیاری وارد می کند و متاسفانه هیچ حمایت مالی از کسبه ضرر دیده انجام نشده و بنده در خواست دارم در خصوص برخی اصناف طرح شیف بندی اجرا شود تا حداقل ضرر کمتری متوجه کسبه شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.