افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024

سه شکارچی غیرمجاز کبک در جیرفت دستگیر شدند

  • کد خبر : 11411
  • 23 آبان 1401 - 11:09
سه شکارچی غیرمجاز کبک در جیرفت دستگیر شدند
رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت اعلام کرد: سه متخلف شکار غیرمجاز که در منطقه حفاظت شده بحرآسمان شهرستان اقدام به شکار ۱۶ کبک و تیهو کرده بودند، توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمد کمالی  اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت حین گشت زنی و پایش شبانه روزی در عرصه های طبیعی برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در منطقه حفاظت شده بحرآسمان موفق به دستگیری این گروه شکارچی شدند.

وی افزود: از افراد متخلف ۱۶ قطعه کبک و تیهو، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول و مقداری تجهیزات شکار کشف و ضبط و مراتب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

کمالی ادامه داد: بر اساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قطعه کبک و تیهو معادل سه میلیون ریال تعیین شده است که از این متخلفان مبلغ ۴۸ میلیون ریال بابت خسارت وارده به محیط زیست به حساب مربوطه نزد خزانه معین استان واریز شد.

منطقه حافظت شده بحرآسمان با ۱۱۹ هزار و ۵۷۲ هکتار وسعت در ۲۱۵ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان، ۲۵ کیلومتری شرق شهرستان رابُر و ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهرستان جیرفت در محدوده میان مناطق خوش آب و هوای دلفارد، اسفندقه و رابر قرار دارد.

منطقه بحرآسمان مجموعه ای کوهستانی است که به همراه جبالبارز طولانی ترین و مرتفع ترین رشته کوه جنوب شرقی کشور را ایجاد کرده است. ارتفاعات بحرآسمان در بخش جنوبی با قرار گرفتن در حوضه آبریز هلیل‌رود و جازموریان در نهایت به مناطق غیرکوهستانی و دشتی ختم می شود.

گرگ، پازن، گربه جنگلی، گربه وحشی، خارپشت ایرانی، تشی، جرد ایرانی، موش خانگی، پایکا، پلنگ، گراز، خرس سیاه آسیایی و روباه معمولی برخی از انواع پستانداران مشاهده شده در این منطقه حفاظت شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11411

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.