افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
با ارائه و دعوت از عباس سبزواری مدیر سازمان خیریه همراهان بم

سمینار آموزشی ساخت گنبد خاکی برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده کوهبنان

  • کد خبر : 2146
  • 12 بهمن 1396 - 12:30
سمینار آموزشی ساخت گنبد خاکی برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده کوهبنان

سمینار آموزشی ساخت گنبد خاکی برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده توسط اداره ورزش و جوانان کوهبنان و با ارائه و دعوت از عباس سبزواری مدیر سازمان خیریه همراهان بم برگزار شد

طلوع ارگ – سعید افروغ: برنامه آموزشی “گنبد خاکی” یا earth bag روز سه شنبه توسط عباس سبزواری رئیس هیات مدیره سازمان خیریه همراهان بم در شهر زلزله زده کوهبنان برگزار شد.

این برنامه آموزشی بنا به دعوت اداره ورزش و جوانان شهرستان کوهبنان و بصورت تخصصی برای عده محدودی از افراد ذیربط از جمله اساتید دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی، فنی حرفه ای، روسای دانشگاه های یاد شده و تنی چند از داوطلبین جمعیت هلال احمر برگزار شد.

همچنین دو تن از اساتید و اعضاء هیات علمی دانشکده هنر و معماری یزد، آقایان دکتر فرح زا و دکتر رفیعیان که در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری این سمینار آموزشی مطلع شده بودند از یزد در این سمینار حضور یافتند. همچنین معاون عمرانی فرمانداری کوهبنان و مسئولین ورزش و جوانان از دیگر حاضرین این برنامه آموزشی بودند.


در حاشیه این سمینار عباس سبزواری مدرس این برنامه به خبرنگار طلوع ارگ گفت: نظر به اینکه چشم انداز سازمان همراهان بم توسعه توانمندی جامعه است لذا تلاش می‌کنیم در مناطقی که جامعه نیازی دارد که در توان ما است و جز ماموریت‌های سازمان همراهان محسوب می‌شود، ورود کرده و در حد بضاعت نقش خویش را ایفا کنیم. وی اظهار داشت: اجرای این سازه ارزان ساده و سریع است و میتواند مردمی که در اثر زلزله بی خانمان شده اند را از سرما محفوظ نگه دارد. وی افزود شاکر لطف خداوند هستیم که سازمان مردم نهاد همراهان جزء نخستین‌ها در زمینه آموزش کلاسیک این سازه در ایران است‌.
شایان ذکر است این سازه قبلا نیز در منطقه زلزله زده آذریایجان شرقی و همچنین طی برنامه آموزشی با هزینه خیریه همراهان برای نمایندگان اعزامی از هلال احمر شهرهای کرمان، بم، ریگان و نیکشهر با هدف کپرزدایی مناطق محروم اجرا شده بود.

در پایان این سمینار معاون عمرانی فرمانداری ضمن تقدیر از کار فرهنگی خیریه همراهان اظهار کرد در اولین فرصت یک نمونه از ” گنبد خاکی” را در یکی از میادین کوهبنان اجرا خواهیم کرد. او افزود: این سازه از ظرفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر اسکان موقت، برای بوم گردی نیز در یکی از روستاهای مستعد استفاده می‌کنیم. همچنین اساتید دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد نیز برای کمک به اجرایی شدن این سازه در شهرستان کوهبنان اعلام آمادگی کردند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.