افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

سرپرست فرمانداری بم: مصرف سوخت بنزین در شرق کرمان ۴۹ درصد افزایش دارد

  • کد خبر : 11050
  • 07 شهریور 1401 - 17:21
سرپرست فرمانداری بم: مصرف سوخت بنزین در شرق کرمان ۴۹ درصد افزایش دارد
سرپرست فرمانداری بم از افزایش ۴۹ درصدی مصرف سوخت بنزین نسبت به سال گذشته در شرق این استان خبر داد و گفت: سهمیه بندی ۳۰ لیتر بنزین به‌دلیل مصرف سوخت بیش‌ از حد سهمیه است که از سوی شرکت ملی نفت ایران اجرا شده و پیشنهاد از سمت مسئولان شهرستانی نبوده است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمد برزنگ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح سهمیه روزانه ۳۰ لیتر بنزین در شهرستان ‌های شرقی استان کرمان افزود: اختصاص سهمیه روزانه ۳۰ لیتر بنزین فقط خاص شهرستان های شرقی استان کرمان نیست و شهرهای جنوبی استان کرمان را نیز شامل شده است.

وی می‌گوید به‌دلیل مصرف بیش از حد بنزین در جنوب‌شرق ایران، شرکت ملی نفت از طریق سیستم‌های هوشمند جلوی استفاده بیش از حد بنزین را گرفته است.

توزیع سوخت بنزین ضعف ساختاری دارد

وی اظهار داشت: در بحث توزیع بنزین با یکسری ضعف‌های ساختاری نیز مواجه هستیم لذا مشکل باید به صورت اساسی حل شود.

سرپرست فرمانداری بم ادامه‌ داد: کج سلیقگی شرکت ملی نفت نیز در این موضوع مشاهده شد و باید نهادهای نظارتی این موضوع را بررسی کنند.

به گفته وی شرکت نفت بم و مدیرعامل شرکت نفت استان کرمان باید به ما درباره این سهمیه بندی اطلاع می دادند که پیگیری لازم را انجام دهیم تا دچار اختلال در توزیع سوخت بنزین نشویم.

برزنگ توضیح داد: در حالی که جایگاه‌دار پول بنزین را پرداخت و بنزین خریداری کرده بود اما شرکت ملی نفت ایران جلوی تحویل سوخت را گرفت و به همین دلیل چند روز در سطح شهرستان بم دچار اختلال توزیع سوخت شدیم‌.

وی گفت: با وجود اینکه سوخت به صورت روزانه برای جایگاه های عرضه سوخت تامین می شد اما جوابگوی تقاضای مردم نبود.

شرکت تعمیر قطعات جایگاه سوخت انحصاری است

وی همچنین به انحصاری بودن شرکت تعمیرات برخی قطعات جایگاه های سوخت نیز اشاره و بیان کرد: چرا باید شرکت انحصاری تعمیرات برخی قطعات جایگاه‌های سوخت فقط در تهران باشد و در استان کرمان یا سطح شهرستان این شرکت وجود نداشته باشد.

سرپرست فرمانداری بم تاکید کرد: یکی از دلایل اختلال در توزیع سوخت، نقص فنی برخی نازل های جایگاه سوخت بود.

اولویت پروژه‌های هفته دولت، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری است

برزنگ در ادامه ضمن اشاره به پروژه‌های هفته دولت عنوان کرد: اولویت در پروژه‌های هفته دولت، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری است به طوری که در پروژه‌های این هفته برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی افزود: در هفته دولت ۷۰ پروژه در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، آب، برق،کشاورزی و عمران در دو بخش دولتی و خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به گفته وی پروژه های بخش خصوصی که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید واقع شده اند نیز با اعتبار ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار یورو افتتاح خواهند شد.

وی بیان‌ کرد: یکسری از پروژه ها به صورت نمادین در این هفته با حضور مسئولان استانی افتتاح می شود.

سرپرست فرمانداری بم به آسفالت دهیاری‌ها با وسعت ۱۳۷ هزار متر مربع در روستاها و یکصد هزار مترمربع نیز حجم آسفالت در شهر بم اشاره کرد.

وی ادامه‌ داد: راه اندازی کارگاه تولید فوم آرمان موتور، بسته بندی خرما، ذخیره سازی و بسته بندی مواد در جنب ارگ جدید، مرکز بهداشت و پروژه های آب و فاضلاب نیز از ماه پروژه هایس هستند که به صورت نمادین افتتاح می شوند.

برزنگ تاکید کرد: تمام موانع باید از جلوی پای سرمایه گذاران برداشته شود و آن ها نیز موظفند تمام استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوره و مدت مسئولیت مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد کیفیت مسئولیت است همانطور که شهیدان رجایی و باهنر با وجود مدت کوتاه مسئولیتشان، پرافتخار بودند.

مصوبه فرمانداری ویژه بم پیگیری می‌شود

برزنگ در ادامه درباره فرمانداری ویژه بم که در سالهای قبل مصوب شده بود توضیح داد: برای فرمانداری ویژه شرایط خاص مانند وسعت و جمعیت در نظر گرفته می‌شود که باید در همان سالها مسئولین این موضوع را پیگیری می‌کردند.

وی گفت: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر مصوبه فرمانداری ویژه به هیات دولت رفته باشد آن را حتما بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

پیگیر مصوبات هیات دولت در بحث ارتقا ادارات هستیم

برزنگ همچنین عنوان کرد: پیگیر مصوبات هیات دولت برای ایجاد اداره کل بهزیستی و جهادکشاورزی هستیم و همچنین پیگیر مراحل ارتقا اداره میراث فرهنگی، تامین اجتماعی و صنعت و معدن نیز هستیم زیرا شاخصه هایی که برای توسعه نیاز است را داریم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11050

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.