افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان:

سرویس کولرهای آبی بدون رعایت اصول ایمنی مرگ آفرین است

  • کد خبر : 2610
  • 05 خرداد 1397 - 17:57
سرویس کولرهای آبی بدون رعایت اصول ایمنی مرگ آفرین است

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از مهر، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در سرویس کولرهای آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می شوند. علی عسکری اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از مهر، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در سرویس کولرهای آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می شوند.

علی عسکری اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را بدانند و رعایت کنند.

عسکری در این باره گفت: نصب و راه اندازی کولر باید توسط سرویس کار مجاز انجام شود و لازم است در ابتدا دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.

وی ادامه داد: با توجه به این مساله که هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی دچار برق گرفتگی و حادثه می شوند؛ لازم است هنگام سرویس، کولر حتما خاموش باشد و شهروندان توجه داشته باشند قطع بودن کلید کولر به هیچ عنوان دلیل بر برق دار نبودن سیستمهای کولر نیست و در صورت امکان حتما برق ساختمان قطع شود.

عسکری گفت: باید مسیر انشعاب جریان برق و سیم کشی کولر کنترل شود تا از سلامت و صحت آن اطمینان حاصل شود و در مواقع ترک منزل در مدت زمان طولانی و مسافرت حتما جریان برق و آب کولر قطع شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان تاکید کرد: نصب فیوز مناسب در کولرها نیز ضروری است.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال ها می تواند خطرآفرین باشد؛ ضمن این که لازم است در نصب کولرها دقت شود که خطر سقوط نداشته باشند و برای جلوگیری از آتش سوزی کولرها در مکان های امن و با فاصله از دودکش ها نصب شوند.

عسکری در پایان از شهروندان خواست که همواره به خاطر داشته باشند عظیمترین حوادث در دل کوچکترین بی احتیاطی ها نهفته است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2610

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.