افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه از اقتصاد کرمان خارج می‌شود

  • کد خبر : 8212
  • 11 اسفند 1399 - 9:50
سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه از اقتصاد کرمان خارج می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: سالانه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه طبق برآورد اولیه از اقتصاد این استان خارج می‌شود که به مفهوم کوچک تر شدن اقتصاد کرمان در بلندمدت است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا ، “حسین مهرابی” روز شنبه در آیین آغاز به کار نخستین شعبه سوپرمارکت مالی در کرمان افزود: اگر برنامه ریزی سوپرمارکت مالی برای جلوگیری از خروج نیمی از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه خروج سالانه سرمایه از اقتصاد استان کرمان اتفاق بیفتد و این عدد در فرآیندی ۲ ساله باشد می تواند به توسعه صنایع بیانجامد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم بیش از آنچه منابع از کرمان جذب می شود منابع به این استان تزریق شود تا خروج سرمایه اتفاق نیفتد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه استان کرمان از نبود صنایع کوچک رنج می برد و انتظار می رود به این حوزه توجه شود تصریح کرد: امور اقتصادی استانداری کرمان به توسعه متوازن در استان از نظر جغرافیایی و طبقات درآمدی معتقد است و بر این اساس برنامه ریزی می کند.

وی افزود: تنوع انجام روش های تامین مالی در دنیا بسیار زیاد است در حالی که این روش ها در کشور ما بسیار اندک هستند.

مهرابی تاکید کرد: روش های تامن مالی در ایران بیشتر منحصر به بانک ها است که البته انتقادهای فراوانی نسبت به این روش وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر تنوع بخشی به روش های تامین مالی در راستای تاثیرگذاری آن در حوزه اقتصاد تصریح کرد: اقدامات انجام شده در این بخش شاخص های تنوع بخشی به فعالیت ها را در اقتصاد دو چندان می کند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند تحرک بخشی به شرکت های دانش بنیان استان کرمان هستیم تصریح کرد: تجربه نشان داده اگر قرار باشد نقطه پرشی اتفاق بیفتد از طریق شرکت های مالی اتفاق می افتد.

مهرابی گفت: ایجاد رویکرد تحقیقی و عالمانه به توسعه و فعالیت های اقتصادی یکی از اقدامات انجام شده است که در این راستا می طلبد منابع و بازار سرمایه را به سمت استفاده از شرکت های دانش بنیان حرکت دهیم.

شرکت مس و گل گهر همکار استراتژیک شرکت سرمایه تمدن هستند 

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن نیز گفت: این شرکت طی چهار سال گذشته در بازار سرمایه کشور فعالیت های اقتصادی زیادی انجام داده است.

“محمودرضا خواجه نصیری” افزود: شرکت تامین سرمایه تمدن طی چهار سال گذشته با بخش زیادی از فعالان اقتصادی استان کرمان از جمله شرکت ملی صنایع مس و گل گهر سیرجان همکاری داشته به طوری که این شرکت ها همکار استراتژیک ما هستند.

وی گفت: فلسفه ایجاد سوپرمارکت مالی، ایجاد یک درگاه مشترک متقابل در هر شهر است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن تاکید کرد: بخش های آماده توسعه کرمان نیازمند زیرساخت های لازم هستند و برای پیوند دادن منابع و ظرفیت ها نیاز به پایگاه هایی مانند این شرکت داریم.

وی اظهار داشت: راه اندازی سوپرمارکت مالی در کرمان فقط محدود به چند فرصت مانند سرمایه گذاری در بورس و تامین مالی اوراق بدهی برای شرکت ها نیست بلکه ظرفیت ها و قابلیت های پنهان فراوانی دارد که می تواند در رونق اقتصاد تاثیرگذار باشد.

سوپرمارکت چهاردهمین شعبه سوپرمارکت مالی کشور در خیابان هزار و یک شب کرمان افتتاح شد.

معاون استاندار، شهردار، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، رییس صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مسئولان در آیین افتتاح سوپرمارکت مالی کرمان حضور داشتند.

سوپرمارکت مالی خدماتی مانند مشاوره سرمایه گذاری، خدمات بیمه ای، کارگزاری بورس و سایر خدمات مالی را به متقاضیان ارائه می دهد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8212

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.