افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
مایکل کلور برشتولد سفیر آلمان در ایران :

زیبایی ارگ بم فراتر از تصور است

  • کد خبر : 2261
  • 13 اسفند 1396 - 11:03
زیبایی ارگ بم فراتر از تصور است

سفیر آلمان در ایران گفت: از ارگ بم زیاد خواندم و تصویرش را دیدم اما امروز که آن را دیدم باید بگویم بسیار زیبا و حتی فراتر از تصور من است.

مایکل کلور برشتولد در حاشیه آیین افتتاح مرمت و بازسازی خانه سیستانی ارگ بم اظهار داشت: برای من افتخار بزرگی است که در این مراسم خانه سیستانی ارگ بم را به دست مردم بم بسپارم و از اینکه فرصتی یافتم و در این شهر حضور پیدا کردم و اتمام و تحویل رسمی خانه سیستانی ارگ بم را انجام می‌دهم بسیار خرسندم.

سفیر آلمان در ایران ادامه داد: از ارگ بم زیاد خواندم و تصویرش را دیدم اما امروز که آن را دیدم باید بگویم بسیار زیبا و حتی فراتر از تصور من است.

برشتولد ابراز داشت: تحویل این امانت رویدادی مهم است اما نباید زلزله بم‌ را فراموش کنیم زیرا در آن روز و در اثر زلزله بیش از ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و شهروندی نبود که کسی را از دست نداده باشد.

وی افزود: تصاویر تلوزیونی از زلزله بم در ذهن من و هموطنانم زنده و تازه‌اند، تصاویری که ما را عزادار کرد و موجی از غم را در دل ما به جای گذاشت.

سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه ما در ساخت یک هنرستان دخترانه در بم حمایت کردیم، افزود: بیش از ۸۰ درصد بزرگترین سازه خشتی و گلی عالم در زلزله‌ای شدید فرو ریخت و اثرات زلزله همچنان مشهود بوده و جزئی از تاریخ این شهر هستند.

برشتولد گفت: بازسازی خانه سیستانی در ارگ بم کمک کوچکی از سوی مردم آلمان به مردم بم است، مردمی که تلاش کردند و شهر خود را ساختند و این امر نماد همبستگی ما با مردم بم خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم بم نشان دادند اگر کسی امید به آینده داشته باشد و تلاش خود را به کار‌ گیرد مزد زحمات خود را خواهد دید.

برشتولد عنوان داشت: درخواست‌های نماینده بم را با خود به برلین خواهیم برد و قول می‌دهم آنها را پیگیری کنم.

وی با اشاره به اینکه آلمان از برجام حمایت می‌کند و پشتیبان آن است، اظهار داشت: من برای شما و شهر تاریخی بم و خانه سیستانی عمر جاودان و آینده‌ای درخشان آرزومندم.

سفیر آلمان و هیات همراه در ادامه از ارگ تاریخی بم بازدید کردند./فارس

 

برای مشاهده گزارش تصویری این بازدید اینجا کلیک کنید .

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2261

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.