افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024

رییس کل دادگستری کرمان گفت: جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی دادستان های سراسر استان مورد رصد قرار می گیرد.

  • کد خبر : 13353
  • 13 آذر 1402 - 12:45
رییس کل دادگستری کرمان گفت: جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی دادستان های سراسر استان مورد رصد قرار می گیرد.

رییس کل دادگستری کرمان گفت: جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی دادستان های سراسر استان مورد رصد قرار می گیرد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان اظهار داشت: ۱۰۱ عنوان تخلف و جرم انتخاباتی در قانون پیش بینی شده است و قوه قضاییه مانند سال های پیش در برخورد با تخلفات انتخاباتی مدارا نخواهد کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: در قانون جدید انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند به‌صورت مساوی و عادلانه از امکانات و ظرفیت های پیش بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند و سازمان بازرسی استان نیز برای بهره‌مندی عادلانه نامزدها از امکانات موظف بر نظارت بر این موضوع است.

وی افزود: تجربیات خوبی از سال های پیش در زمینه برگزاری انتخابات حاصل شده که لازم است دبیرخانه مرکزی نقاط قوت سال های قبل را به‌کار ببندد و نقاط ضعف را برطرف کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: شعبه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نامزدها در مرکز استان کرمان و شهرستان ها ایجاد شده است و در صورت نیاز تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به وظیفه دستگاه قضا مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان این وظیفه مهم را با رصد فضای حقیقی و مجازی انجام خواهد داد.

این مقام قضایی از رصد و پیگیری فعالیت نامزدهای نمایندگی مردم به‌وسیله دبیرخانه مرکزی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی در انتخابات در مراحل مختلف قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات صورت می پذیرد.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه به اقدامات شبکه های رسانه ای معاند در خصوص کمرنگ جلوه دادن اهمیت انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها پیش دشمن با تمام توان خود از انتخابات پیش رو استفاده کرده و آن را فرصتی به‌منظور ضربه زدن به نظام تلقی کرده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13353

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.