افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
خبر در حال تکمیل است

رییس‌جمهور: استان جنوبی کرمان تشکیل خواهد شد

  • کد خبر : 10899
  • 21 مرداد 1401 - 13:31
رییس‌جمهور: استان جنوبی کرمان تشکیل خواهد شد
رییس جمهور گفت: موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است و استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم جنوب کرمان در محل مصلای شهر جیرفت اظهارداشت: این موضوع بارها مطرح شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد حتما در دستور است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست ها برای حل مشکل کارگران شرکت معادن فاریاب(معدن آسمینون واقع در شهرستان منوجان) اظهارداشت: خلع ید(بهره بردار)  انجام شده و بزودی این معادن به افراد اهل واگذار خواهد شد، لذا نگرانی عزیزان مرتفع می شود.

رییسی تاکید کرد: یک کار تحولی و انقلابی در معادن کرمان لازم است انجام شود.

استقلال کشاورزی کشور

رییس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: زمین حاصلخیز جنوب استان کرمان باید با الگوی مناسب کشت برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشور و استقلال کشاورزی ایران اسلامی به کار گرفته شود.

رییسی افزود: از جیرفتی ها و مردم جنوب کرمان می خواهم در استقلال و خودکفایی کشور در کالاهای اساسی و کشت مناسب با لحاظ منافع و مشوق هایی برای کشاورزان، به استقلال کشاورزی کشور کمک کنند.

کمک به پیشگیری از خسارات سیل

وی همچنین با اشاره به خسارت های سیل در جنوب کرمان گفت که احداث سیل بند جیرفت و دیگر آب بندها ضرورت دارد که در مصوبات سفر به طور جدی دنبال می شود.

منطقه ویژه جازموریان فعال می شود

رییسی همچنین با بیان اینکه به دنبال رفع مشکل منطقه ویژه جازموریان هستیم گفت: بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی برای این منطقه انجام نشده است لذا دولت به دنبال فعال سازی آن است تا با اجرای فاز عملیاتی آن، تولید و اشتغال منطقه نیز رونق گیرد.

به گزارش ایرنا، سفر استانی دولت به کرمان از عصر روز پنجشنبه (۲۱ مردادماه) شروع و تا امروز ادامه دارد.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند که در سفرهای جداگانه به شهرستان های مختلف از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار می گیرند.

از روز چهارشنبه(۲۰ مردادماه)  ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران یا دیگر مدیران وزارتخانه ها به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزرا  در ادارات مختلف استان کرمان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایت ها و پیشنهادها، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.