افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024

روزهای سیاه کرونا در بم

  • کد خبر : 7478
  • 02 آذر 1399 - 11:53
روزهای سیاه کرونا در بم

طلوع بم – سعید افروغ: کرونا در بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تاخت‌و‌تاز می‌کند و بعد از نه ماه همچنان جان بیشتری می‌گیرد و به مراحل خطرناکتری رسیده است. روزهای سرخ به روزهای سیاه بدل شده و تعداد خانواده‌های داغدار رو به افزایش است و این روزها شما هم حتما متوجه شده‌اید که اگر قبلا […]

طلوع بم – سعید افروغ: کرونا در بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تاخت‌و‌تاز می‌کند و بعد از نه ماه همچنان جان بیشتری می‌گیرد و به مراحل خطرناکتری رسیده است. روزهای سرخ به روزهای سیاه بدل شده و تعداد خانواده‌های داغدار رو به افزایش است و این روزها شما هم حتما متوجه شده‌اید که اگر قبلا کسی فوت می‌کرد یا به کرونا مبتلا می‌شد، به سختی برای ما آشنا می‌نمود اما این روزها افرادی که فوت می‌کنند یا کسانی که مبتلا می‌شوند را می‌شناسیم که این نشان می‌دهد کرونا چه مقدار به ما نزدیک شده است.
دیروز در اولین روز آذر، ۶ نفر دیگر از همشهریانمان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲ نفر مرد و ۴ نفر زن بودندکه در اینجا دو نکته وجود دارد. نکته اول این است که فوتی‌ها دیروز و ماقبل متعلق به هر چهار شهرستان شرقی استان می‌شوند که نشان می‌دهد کرونا در همه جا هست خصوصا که مردم این چهار شهرستان با هم ارتباط نزدیکی دارند و رنگ بندی‌های مناطق صرفا به جهت مشخص کردن مقررات خاصی است نه اینکه این بیماری در جایی کمتر باشد و یا نباشد و از سوی دیگر با توجه به اعلام رسمی وزارت بهداشت بیش از ۸۵ درصد فوتی‌ها بالای ۶۵ سال هستند. ۴ نفر از این فوتی‌های دیروز بین ۴۲ و ۵۸ سال بودند و ۲ نفر ازآنها بالای ۶۵ سال بوده است. این اعداد و ارقام کاملا مشهود است که کرونا برای گرفتن جان عزیزان ما استثنا ندارد و آیا این صحیح است که با سهل انگاری ما جوانان، پدر و مادر و پدربزرگ و مادر بزرگ خود را بکشیم؟! بله درست خواندید کشتن، وقتی که ما فاصله اجتماعی و خیلی از مواردی را که به خودمان فقط مربوط می‌شود را رعایت نکنیم و ناقل بیماری شویم دقیقا در از دست دادن عزیزانمان، آنهایی که سالیان زیاد برای ما زحمت کشیدند، مسئول هستیم و خون آنها برگردن ماست. توجه کنید هر شخصی هم مسئول سلامت خود و هم اطرافیانش هست و دنبال بهانه نباشید. این ویروس در این نه ماه توانسته بیش از ۲ هزار نفر را در بم و اطرف مبتلا کند و اکنون نیز روزانه بیش از ۵۰ نفر به این ویروس کشنده مبتلا می‌شوند. امیدوارم با خواندن این اعداد و ارقام و اطلاعات بیش از پیش به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اهمیت قائل شویم؛ هم به خاطر خودمان هم به خاطر پدران و مادران و عزیزانی که به آنها دلبستگی داریم. پس زنجیره ارتباط را از شخص خود قطع کنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7478
  • نویسنده : سعید افروغ

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.