افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
رییس اورژانس کرمان تشریح کرد:

روزهای تلخ و شیرین جاده‌ای نوروز ۹۸ استان کرمان

  • کد خبر : 3834
  • 19 فروردین 1398 - 13:15
روزهای تلخ و شیرین جاده‌ای نوروز ۹۸ استان کرمان

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایسنا؛ رییس اورژانس کرمان از روزهای تلخ و شیرین فروردین‌ماه امسال سخن به میان آورد و عنوان کرد: خوشبختانه در روزهای چهارم و هشتم فروردین‌ماه حادثه ترافیکی منجر به فوت در سطح استان نداشتیم؛ اما ۱۵ فروردین‌ماه جاده‌های استان کرمان خاطرات ناگواری ثبت کرد به‌گونه‌ای که […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایسنا؛ رییس اورژانس کرمان از روزهای تلخ و شیرین فروردین‌ماه امسال سخن به میان آورد و عنوان کرد: خوشبختانه در روزهای چهارم و هشتم فروردین‌ماه حادثه ترافیکی منجر به فوت در سطح استان نداشتیم؛ اما ۱۵ فروردین‌ماه جاده‌های استان کرمان خاطرات ناگواری ثبت کرد به‌گونه‌ای که در این روز ۹ نفر فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در استان ثبت شد و پس از این روز، بیشتر فوتی‌های ناشی از تصادفات در در روزهای ششم و دهم فروردین‌‌ماه با ۶ مورد، بوده است.

با اشاره به حوادث ترافیکی گفت: از ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ لغایت ۱۴ فروردین‌ماه ۹۷ تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات ۵۸ مورد که در تاریخ مشابه آن در سال‌جاری ۴۷ مورد گزارش شده است؛ لذا تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در نوروز سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده است.
وی ادامه داد: اما به دلیل اینکه مدت تعطیلات نوروزی سال ۹۸ طولانی‌تر بوده و طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۷ فروردین‌ماه ۹۸ ادامه داشت بنابراین تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی در طرح نوروزی امسال افزایش داشته است به‌طوری‌که در این بازه زمانی متاسفانه ۶۹ تن در تصادفات در سراسر استان کرمان جان خود را از دست دادند.
رییس اورژانس کرمان از روزهای تلخ و شیرین فروردین‌ماه امسال سخن به میان آورد و عنوان کرد: خوشبختانه در روزهای چهارم و هشتم فروردین‌ماه حادثه ترافیکی منجر به فوت در سطح استان نداشتیم؛ اما ۱۵ فروردین‌ماه جاده‌های استان کرمان خاطرات ناگواری ثبت کرد به‌گونه‌ای که در این روز ۹ نفر فوتی ناشی از حوادث ترافیکی در استان ثبت شد و پس از این روز، بیشتر فوتی‌های ناشی از تصادفات در در روزهای ششم و دهم فروردین‌‌ماه با ۶ مورد، بوده است.
صابری بیان کرد: در مجموع سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با توجه به شرایط جوی نامناسب و وقوع سیل در تعداد قابل توجهی از استان‌های کشور بار مسافری و تردد در جاده‌های استان کرمان بیشتر از سال گذشته بود که این امر احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌داد؛ همچنین با توجه به مسافرت‌های بیشتر به استان نیاز به دریافت خدمت از حوزه سلامت نیز افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به خدماتی که در طرح نوروزی امسال در استان ارایه شده، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۳۱۷ مصدوم ترافیکی و ۳ هزار و ۴۵۶ بیمار غیرتصادفی توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شد؛ همچنین در این مدت زمان ۵۲۹ مصدوم ترافیکی و ۲ هزار و ۲۹۱ بیمار توسط اورژانس ۱۱۵ در محل درمان شدند.
رییس اورژانس کرمان تعداد مسافرینی که به کمپ‌های سلامت نوروزی استان در این ایام مراجعه کرده‌اند را ۵ هزار و ۵۰۷ مورد اعلام کرد و افزود: بازدیدهای ستادی از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس یک هزار و ۱۳۶ مورد بوده است.
وی از مراجعه ۱۹۲ هزار و ۳۰۱ نفر به اورژانس‌های بیمارستان‌های استان در این ایام خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد مراجعه ۱۶۶ هزار و ۶۷۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲۵ هزار و ۶۱۸ نفر در اورژانس بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
صابری با اشاره به اینکه طی این مدت یک هزار و ۱۰۸ نفر در بخش‌های ویژه و ۲ هزار و ۷۳۶ نفر در بخش‌های عادی بستری شده‌اند افزود: همچنین در این بازه زمان ۵ هزار و ۵۵۴ عمل جراحی توسط جراحان بیمارستان‌های سطح استان انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۱۵ عمل جراحی اورژانس و ۳ هزار و ۳۸ عمل جراحی غیراورژانسی انجام شده یعنی طی مدت تعطیلات سال جاری همکاران پزشک خدمات جراحی غیراورژانسی را نیز به هموطنان عزیز ارایه کرده‌اند.
وی بیان کرد: در فاصله زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۷ لغایت ۱۷ فروردین‌ماه ۹۸ تعداد ۷۰۹ مورد اعزام بیمار بین مراکز درمانی استان انجام شده که این میزان اعزام بین مراکز درمانی تقریبا برابر با متوسط اعزام بیمار در ایام غیرتعطیل می‌باشد و این بیانگر آن است که در تعطیلات نوروزی مراکز درمانی شهرستان‌های استان نیز به‌طور کامل فعال بوده و به دلیل تعطیلات سال نو هیچگونه کاهش خدمتی در حوزه سلامت شهرستان‌ها وجود نداشته و بیماران مجبور به اعزام به مراکز استان نشده‌اند.
رییس اورژانس کرمان از ۵۳ مورد احیای موفق در این ایام خبر داد و در ادامه از سایر اقدامات حوزه بهداشت و درمان در این ایام سخن به میان آورد و اظهار کرد: جهت تضمین سلامت جامعه و مردم، همکاران حوزه بهداشت ۱۸ هزار و ۸۷۲ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها را داشته‌اند که سلامت مواد غذایی شهروندان تضمین شده باشد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت زمان زمان یک هزار و ۴ مورد بازدید توسط حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه از کارخانجات و داروخانه‌های سطح استان انجام و در این راستا ۱۶ هزار و ۳۴۷ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا فاسد شده نیز جمع آوری شده است.
رییس اورژانس کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع در این ایام ۱۶۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شامل ۱۱۲ پایگاه جاده‌ای و ۴۸ پایگاه شهری؛ ۳۶ بیمارستان خصوصی و دولتی؛ حدود ۲۳۸ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری؛ ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس به طور کامل آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در سطح استان بودند.
لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3834

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.