افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

روایت فرمانده سپاه استان کرمان از زلزله بم؛ شمه‌ای از محشر را به‌ چشم دیدم

  • کد خبر : 7623
  • 03 دی 1399 - 12:14
روایت فرمانده سپاه استان کرمان از زلزله بم؛ شمه‌ای از محشر را به‌ چشم دیدم

فرمانده سپاه استان کرمان زلزله بم را شمه‌ای از قیامت عنوان کرد و گفت: در این مصیبت عظیم مسئولان نیز در معرض امتحانی سخت قرار گرفتند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از تسنیم، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز و در آستانه ۵ دی سالروز زلزله بم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زلزله بم، مصیبتی سخت و امتحانی سنگین برای مردم بم و همه مردم عزیز کشورمان بود.

وی با بیان اینکه در این حادثه و مصیبت عظیم همه در معرض امتحان اللهی بودند یادآور شد: در زلزله ۵ دی ماه سال ۸۲ تعداد زیادی از مردم بم جان باختند و تعداد زیادی مجروح شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه صبح زلزله ۵ دی در بم قیامتی به پا بود و در آن روز می‌شد محشر را به چشم دید و لمس کرد خاطر نشان کرد: حرکت‌های و صحنه‌های عجیبی بود.

وی با بیان اینکه من هنوز وقت نکردم کتاب زلزله بم را بنویسیم اما دست‌نوشته‌های آن روزها را دارم افزود: هر زمان که توفیق پیدا کنم این کتاب و خاطرات آن روزها را می‌نویسم.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شمه‌ای از محشر را در زلزله بم مشاهده کردیم گفت: زن و مرد، بچه و بزرگ و پدران و مادران زیادی سوگوار و عزادار عزیزان خود بودند که صحنه‌های عجیبی بود.

وی با یادآوری اینکه خدمت بزرگ و نوع دوستی مردم ایران نسبت به مردم عزیز بم و کمک ویژه مردم بم بزرگ قدیم در آن روزها غیر قابل انکار است ادامه داد: مردم نرماشیر اولین گروهی بودند که به کمک مردم بم آمدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه خیلی از جنازه‌ها و مجروحین زلزله بم را مرد نرماشیر از زیر آوار در آوردند گفت: در کنار همه مصیبت‌ها و غم‌ها آن روز زیبایی‌های زیادی هم مشاهده کردیم که مهمترین آن زیبایی‌ها متانت و صبر بزرگ مردم بم بود.

وی با بیان اینکه در این زلزله عظیم خانواده‌هایی داشتیم که ۶۰ تا ۷۰ نفر از اعضای خانواده خود را از دست دادند افزود: خیلی سخت بود؛ اما در آن روزها ناشکری و شکواییه‌ای از مردم بم ندیدم.

سردار معروفی با اشاره به اینکه مردم بم این مصیبت و امتحان را به زیبایی پشت سر گذاشتند و بم را ساختند گفت: لقب دارالصابرین لقبی شایسته است که بر این دیار گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه تا کسی نباشد و این مصیبت و فاجعه را از نزدیک ندیده باشد عمق فاجعه را و عظمت این مصیبت و البته بزرگی صبر مردم را درک نمی‌کند افزود: امروز اگر مردم بم عزیز شدند به خاطر آن صبر بزرگ در آن مصیبت عظیم بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: تنها مردم بم در این آزمایش اللهی مورد امتحان نبودند و دیگر مردم و مسئولان امتحان سخت‌تری شده و بیشتر مورد امتحان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بم به جاهای خوبی می‌رسد گفت: اما این منطقه سزاوار توجه بیشتر مسئولان است و انتظار می‌رود به پاس این صبر و بزرگی مردم بم توجه ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم این منطقه شود.

 سردار حسین معروفی در زمان زلزله ۵ دی بم فرماندهی تیپ سید الشهدا لشکر ثارالله را به عهده داشت و نقش بارزی در امداد رسانی به زلزله زدگان این شهر ایفا کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7623

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.