افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
فرماندار بم در اولین حضور خود در شورای اسلامی شهر بم:

راهی جز همدلی نیست

  • کد خبر : 12227
  • 27 فروردین 1402 - 17:59
راهی جز همدلی نیست

شنبه بیست و ششم فروردین سال جاری و پس از یک سال و نیم از آغاز کار شورای ششم و پس از گذشت حدود یک سال از روی کار آمدن محمد برزنگ فرماندار بم، وی برای اولین بار به دعوت شورای شهر در صحن این شورا حضور پیدا کرد. این حالی بود که تا پیش […]

شنبه بیست و ششم فروردین سال جاری و پس از یک سال و نیم از آغاز کار شورای ششم و پس از گذشت حدود یک سال از روی کار آمدن محمد برزنگ فرماندار بم، وی برای اولین بار به دعوت شورای شهر در صحن این شورا حضور پیدا کرد. این حالی بود که تا پیش از این شواهدی مبنی بر اختلاف فرماندار با رییس و برخی اعضای شورای شهر بم به وضوح وجود داشت.

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه طلوع بم محمد برزنگ فرماندار بم در این جلسه ضمن اعلام رضایت از عملکرد شهرداری در ایام نوروز گفت: درست است نظرات متفاوت است اما راهی جز همدلی نیست و هیچ دلیلی برای جدایی مسئولین وجود ندارد. وی تاکید کرد: برای کار مردم، دست پیش همه دراز می‌کنم و هر تعداد نیاز باشد در شورا حضور پیدا می‌کنم و بنده هیچ غروری ندارم.

فرماندار بم در ادامه از مجوعه فعالیتهای شهرداری در حوزه آسفالت کوچه‌ها هم اعلام رضایت کرد و گفت: با پیگیریهای نماینده و همت شورا و شهرداری زمینه را برای آسفالت بیشتر مهیا خواهیم کرد. وی در ادامه خواستار اولویت بندی کردن کارها و پروژه‌ها توسط شورای شهر شد و گفت: خواستارم مساله شهرک قشمی را در اولویت نخست پیگیری قرار دهید و از تشکیل شهرکهای مشابه جلوگیری کنید. در خصوص شهرک قشمی جلسات و پیگیریهای متعددی در تهران صورت گرفته و در نهایت تصمیم بر این شده که شهرداری این شهرک را محصور کند تا گسترش نیابد. وی همچین از شهرداری و شورا برای حفظ باغها و ساماندهی آبهای سطحی درخواست نظارت بیشتر کرد.

فرماندار بم در واکنش به حادثه ارگ جدید گفت: اتفاق رخ داده در ارگ جدید بسیار تلخ بود و در اولین فرصت افراد خاطی توسط مدیریت منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تعلیق شدند و رییس دادگاه بروات هم باید به صورت جدی با این موضوع برخورد کند و حتی اگر کسی به صورت خلاف هم وارد منطقه شده باشد ماموران انتظامات وظیفه برقراری نظم را دارند و نباید اینگونه برخورد می‌کردند و امیدواریم دیگر شاهد این گونه مسایل باشیم.

واکنشهای کریم غضنفرآبادی به سخنان فرماندار

پس از صحبتهای فرماندار بم، کریم غضنفرآبادی عضو شورای شهر در واکنش به سخنان آقای برزنگ با اشاره به شعار سال گفت: در بحث تورم درخواست داریم مجموعه فرمانداری و دستگاههای نظارتی دقت بیشتری داشته باشند. وی همچنین خواستار پیگیری ساماندهی ورودی شهر شد و گفت: راه و شهرسازی وظیفه‌اش است این مشکل را حل کند و باید پاسخگو باشد. وی در خصوص آبهای سطحی که فرماندار به آن اشاره کرده بود گفت: ساماندهی این موضوع کار بین اداری است و مسئول آن شهرداری نیست؛ در این خصوص تفاهمنامه‌ای با جهاد کشاورزی امضا کرده ایم اما هیچ اقدامی از چند ماه گذشته صورت نگرفته است. وی در خصوص شهرک قشمی نیز گفت: این شهرک هیچ ربطی به شورای شهر ندارد، این زمینها شخصی و اراضی ملی است که متعلق به راه و شهرسازی است. اگر قرار است کار بکنیم بهتر است شعار ندهیم. در شورای شهر به سوگندی که برای حق مردم خورده‌ایم، پایبند است.

برزنگ هم بلافاصله در واکنش به سخنان غضنفرآبادی گفت: جلسات متعددی در تهران در خصوص شهرک قشمی برگزار شده تا این مصوبه شکل گرفته و این شهرک مربوط به ۲۰ سال پیش است و حالا هم کسی آن را گردن نمی‌گیرد. وی گفت: با طلبکار بودن مشکلی حل نمی شود! در خصوص پل وروردی هم با شرکت خاتم الانبیا مذاکره داشتیم که در نهایت قبول نکردند. وی همچنین تاکید کرد: هر تفاهمنامه‌ای با هر اداره‌ای داشتید و انجام نشد به ما اطلاع دهید.  در همین حال مجددا غضنفرآبادی گفت: بحث من پل ورودی است و روسای ادارت در حد توانشان نیست و باید مسائل از طرف مجموعه اجرایی شهرستان (فرمانداری) پیگیری شود.

با حضور فرماندار در شورای شهر به نظر می‌رسد اختلافات پیشین بین رییس و شورا و فرماندار بم کمرنگ‌تر شده است اما اختلاف کریم غضنفرآبادی با محمد برزنگ در این جلسه نمایان‌تر شد. در سالهای اخیر در بم هر زمان فرمانداری و شورای شهر و شهرداری با حفظ استقلال قانونی‌شان توانسته‌اند برای حل مشکلات مردم و شهر بم همسویی و تعامل بیشتری داشته باشند، توفیقات بیشتری نیز عاید مردم شهر شده اما هر زمان این نهادها با هم اختلافات شدیدی را تجربه کرده‌اند، دود آن بیشتر به چشم مردم رفته است. اختلافاتی که بنظر می‌رسد بیشتر جنبه سیاسی دارد.

مخالفت با خرید زمین توسط شهرداری

در بخش دوم جلسه شورای شهر، در خصوص خرید زمین پمپ بنزین قدیم شهر توسط شهرداری به گفتگو پرداخته شد که موافقان و مخالفانی داشت. محمد تقی جهانپور از موافقان خرید این زمین نسبت به موقعیت و داشتن ارزش افزوده برای شهرداری در سالیان آینده بود. وی هم چنین با اشاره به کمبود فضای سبز و تفریحی در دل شهر گفت: می‌توان در این ملک زمینه‌های فعالیت گردشگری و تفریحی گسترده ای را ایجاد کرد. وی همچنین با توجه به مخالفت دیگر اعضای شورا با این پیشنهاد گفت: در جلسه قبلی همه اعضا راضی بودید به خرید این زمین اما حالا چه شده که نظرتان تغییر کرده است؟!

در مقابل علی جزینی که مخالف خرید این ملک بود و اعتقاد داشت شهرداری اگر توان مالی دارد باید پروژه های تعریف شده را آغاز و به سرانجام برساند، خطاب به جهانپور گفت: چه شد که قیمت اعلامی مالک از ۲۴ میلیارد به ۳۵ میلیارد تومان تغیرر کرده است؟! برخی از اعضای شورا هم تاکید بر قسطی خریدن این ملک داشتند که درنهایت مقرر شد شهردار رایزنی‌ها و کارشناسی‌ها را با مالک انجام دهد و نتیجه را به صحن شورا ارائه دهد.

در بخشهای از جلسه که با حضور آقای زندی از مدیران ارگ جدید همراه بود درخصوص آخرین وضعیت بوستان نخل و نارنج واقع در حاشیه بلوار مدافعان سلامت (میدان محمد (ص)) گفتگو شد که آقای زندی بیان کرد که ارگ جدید مصالح را به شهرداری بم می‌دهد تا شهرداری خودش پارک را بسازد. قولی که چندین ماه قبل نیز آقای شهسوارپور مدیرعامل ارگ جدید نیز به اعضای شورای شهر داده بود اما متاسفانه شورا پس از چندین ماه صرفا دوباره در این خصوص جلسه برگزار کرده تا مجددا همان حرف را بشنود و کار خاص دیگری از جمله جزییات اقدامات برای تحویل مصالح از ارگ جدید را انجام نداده است. تکرار مکررات شورا!

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12227

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.