افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم خبر داد:

راه‌اندازی بخش جراحی قلب بم در سال آینده

  • کد خبر : 13668
  • 21 بهمن 1402 - 17:09
راه‌اندازی بخش جراحی قلب بم در سال آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: بخش جراحی و آنژیوگرافی قلب با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان با فضای فیزیکی ۲۰۰۰ متر مربع در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر علی صدیقی امروز ۲۱ بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه همشهریان برای جراحی و آنژیوگرافی به مرکز استان و استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند، تمام سعی دانشگاه علوم پزشکی بم برای رفاه حال شهروندان راه اندازی بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی است.

وی گفت: بخش جراحی و آنژیوگرافی قلب با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان با فضای فیزیکی ۲۰۰۰ متر مربع در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صدیقی از رشد اعتبارات سه سال گذشته این دانشگاه خبر داد و گفت: در سه سال گذشته رشد اعتبارات عمومی ۲۲۰ درصد بوده که بیش از دو برابر رشد داشتیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم عنوان کرد: بیش از ۲۰ درصد افزایش جذب متخصص در دانشگاه و بیمارستان‌های شرق استان کرمان داشته‌ایم که می‌توان گفت بیش از ۱۶ متخصص در بیمارستان هاشمی رفسنجانی ریگان در رشته‌های داخلی، بیهوشی، جراحی عمومی، رادیولوژی، اعصاب و روان، قلب و کودکان در حال خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان پاستور بم نیز ۹۸ متخصص و فوق تخصص در حال خدمت رسانی هستند، افزود: در سه سال اخیر مرکز ناباروری و افزایش فضای فیزیکی بیمارستان پاستور بم  در دو فاز انجام شده و فاز دوم اورژانس با ۳۵ تخت در دو طبقه راه‌اندازی شده است.

صدیقی توضیح داد: یکی از دستاوردهای بزرگ دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان از رتبه ۳۴ به رتبه ۱۱ بوده و سال گذشته با اقدامات صورت گرفته تعداد مرگ و میر مادران باردار در شهرستان بم به صفر رسیده است.

وی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: پروژه مرکز جامع سلامت باغخان که ساخت آن در سال ۹۷ با زیربنای ۴۶۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیاردتومان آغاز شده بود، در دهه فجر امسال افتتاح شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم از افتتاح مرکز جامع سلامت روستای دهگان از توابع شهرستان گنبکی خبر داد و گفت: این پروژه نیز در سال ۹۶ شروع به ساخت کرده و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت نظامشهر نیز پس از چند سال با استقرار نیروی پزشک در دهه فجر افتتاح شد و به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهد.

صدیقی با اشاره به ترانزیتی بودن جاده دهبکری بیان کرد: مرکز جامع سلامت دهبکری نیزبا استقرار پزشک و تجهیز داروخانه به صورت شبانه روزی آغاز به کار می‌کند.

وی در خصوص افزایش تخت در بیمارستان پاستور بم گفت: بیمارستان طبق مصوبه سال ۹۶ حدود ۱۴۰ تخت داشته اما در سال جاری تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۳۴۲ تخت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اینکه در شش سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ تخت به بیمارستان پاستور بم اضافه شده، توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۳۰ هزار نفر به بیمارستان‌های شرق استان کرمان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: در سال ۹۳ حدود ۵۳ متخصص در دانشگاه بم فعالیت داشته‌اند که هم اکنون به ۱۱۹ نفر رسیده و از این تعداد ۸۴ نفر در بم، ۱۶ نفر در ریگان، ۱۱ نفر در نرماشیر و هشت نفر در فهرج در حال خدمات رسانی در بیمارستان های شرق استان هستند.

صدیقی بیان کرد: در سال ۹۲ فلوشیپ در دانشگاه نداشتیم اما اکنون هشت نفر فوق تخصص داریم و همچنین اعضای هیات علمی از ۵۶ نفر به ۹۰ نفر رسیده است.

وی درباره پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای ساخت این بیمارستان جذب شده و این پروژه از دو ماه گذشته با جذب اعتبار جان دوباره گرفته و در چهار ماه آینده فاز اول آن با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: سال آینده بیش از ۷۵ پروژه بهداشتی در شرق استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به کمبود شدید تخت در بیمارستان پاستور بم اشاره کرد وافزود: با راه‌اندازی بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی تقریباً کمبود تخت جبران می‌شود زیرا با توجه به قرار گرفتن در جاده ترانزیتی و تردد خودروهای قاچاق سوخت و انسان هر روزه شاهد تصادفات متعددی در شرق استان هستیم که نیازمند تکمیل این بیمارستان هستیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=13668

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.